י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מים חיים

תרופת הסבתא שמצילה חיים: הסוד לשמירת הגוף

מה אומרת לנו סבתא כשהיא תופסת אותנו תרים במרחבי המקרר אחר השתיה הממותקת? • מעטים הנושאים בהם קיימת תמימות דעים רחבה כל כך בין החוקרים והרופאים, כמו בכך ששתיה מספקת של מים תורמת תרומה אדירה לבריאות הכללית שלנו, לבריאות העור שלנו, לריכוז ומצב הרוח, ולכלל הביצועים הקוגנטיביים שלנו ותסייע לנו בפרט לקראת הצום הקשה ביום כיפור

תרופת הסבתא שמצילה חיים: הסוד לשמירת הגוף
מים משמרים את הגוף צילום: פיקסביי

גם בתוככי המירוץ הסיזיפי של העידן המודרני עוצרים רבים מאיתנו לחשוב על הבריאות שלהם מידי פעם, כי מי לא היה רוצה לדאוג לעצמו ולגופו? רבים מאיתנו עושים פעילות גופנית על בסיס קבוע, משתדלים לאכול כמה שיותר בריא אך בסופו של דבר רבים מאיתנו לא שותים מספיק. יתרה מכך, אם אנחנו כבר שותים אנחנו שותים מים מהברז, מה שאומר שהמים הללו מכילים גם אורחים לא קרואים אשר מזיקים לנו. אם זה נשמע לכם מוכר ואם אתם תוהים מה תוכלו לעשות בנידון כדי לשפר את המצב וכדי לשנות אותו, כדאי שתדעו: בימינו יש פתרונות מגוונים לכל הנושא של סינון מים.

בשנה האחרונה - שנת הקורונה, נשמעות אף דעות כי שתיה מרובה של מים מסייעת ועוזרת למערכת החיסונית להתמודד ואולי אף תחסוך מאיתנו את ההידבקות חלילה בנגיף האימתני. הגורמים הרפואיים המוסמכים יידרשו לבחון אם עובדה זו נכונה. כך או כך, אין ספק כי מים נקיים ואיכותיים תורמים למערכת החיסונית שלנו, ומה חשוב מכך בתקופה מאיימת כמו זו שאנו שרויים בעיצומה.

כאשר במים מסוננים ובריאים עסקינן הרי שהכתובת האולטימטיבית לכך היא חברת 'אפיקים – פתרונות מים וסינון'. חברה זו היא שעומדת מאחורי מתקן המים המהפכני 'נועם 1'. מתקן זה מגלם בתוכו כה הרבה מעלות - שמירת הגוף והנפש ושיפור בריאות המשפחה, לצד שמירת שבת כהלכתה, חיסכון כספי ניכר, שדרוג עיצוב המטבח והבית, והוא אפילו מסיים אחת ולתמיד את הנוהג המתיש הכרוך בסחיבת עשרות ק"ג של שישיות מים בכל קנייה משפחתית, על האחסון המורכב, והדאגה שתמיד יהיו מים קרים זמינים.

"בעולם הרחב כבר מזמן השתלבו המיניברים בצורה אינטגרלית בנוף המשרדי והביתי כפריט אלמנטרי", מרחיב אפרים שמואל, מייסד ומנכ"ל חברת 'אפיקים – פתרונות מים וסינון'. "היתרונות העצומים הגלומים בשימוש במיניבר הם רבים. היתרון הראשון והחשוב במעלה הוא איכות המים. המיניברים המתקדמים מפיקים מים נקיים וזכים שעברו סינון מיקרוני. חול, אבנים קטנות, ושאר מזהמים נשארים מחוץ לכוס השתייה שלכם. רוב המיניברים מכילים גם מסנן פחם המוודא שמי השתייה נקיים מריחות ומטעמי לוואי.

"יתרון נוסף הוא הנגישות. בעבר היו מרתיחים קומקום על מנת לשתות קפה או תה חם, והיו ממלאים בקבוקים וקנקנים ומעמידים במקרר על מנת לשתות מים קרים. ובכן, ברוכים הבאים למאה העשרים ואחת. בעידן שלנו, מים חמים וקרים, וכאמור גם נקיים וטעימים, נמצאים במרחק נגיעה. ניגשים, לוחצים ומוזגים לרוויה ולבריאות".

במשך השנים פסחה המגמה הברוכה הזו על בתי המגזר הדתי והחרדי, וחברות בקבוקי המים המינרליים חגגו. מה הסיבה שאצלנו סחבו עדיין שישיות מים מינרליים בשמש הקופחת? אפרים בטוח: "המכשול העיקרי היה עניין השימוש במים החמים בשבת. מאחר והמיניבר מחובר לתשתית הביתית, הרי שבכל שימוש במים חמים נכנסים מים חדשים לתוך המיניבר ומתבשלים בו באופן שאוסר בהחלט את השימוש בו בשבת. זאת בנוסף לבעיות הלכתיות נוספות הקיימות אף בקירור המים בשבת.

"מכונים טכנולוגיים רבים ניסו למצוא פתרונות עבור המגזר החרדי, אך בעוד שלשימוש במים הקרים הצליחו לייצר פתרון, הרי שבכל הנוגע למים החמים לא הצליחו להגות רעיון אמין ומעשי שיאפשר לייצר מיניבר ביתי, בגודל שגרתי, וללא קולות הלכתיות אחרות שאינן מקובלות על פוסקי הדור". חותם את דבריו.

השאירו פרטים ותעשו את ההשתדלות שלכם להיחתם לחיים טובים>>>

מים מצילים חיים נעם1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד