ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
יינות חגיגיים

סודות היין הלבן: אפילו השוויגער תהיה מרוצה...

לכבוד השנה החדשה החלטנו ביקב טפרברג לגלות לכם את סודות היין הלבן • השנה מטעמי החג יקבלו טעם חדש בשילוב יין מתאים ליד הדג או מנת הבשר כדי שהאירוח לחג יהיה מושלם

סודות היין הלבן: אפילו השוויגער תהיה מרוצה...
יינות טפברגר צילום: יח"צ

עולם היין מאז ומתמיד היה מסקרן, גם לאנשים שאינם אניני טעם. בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בצריכת היין ובהתעניינות ביין הלבן והרוזה. יינות אלו תופסים להם מקום מכובד בשולחן החג והשבת וגם בסתם יום של חול... המועד

לכבוד השנה החדשה החלטנו ביקב טפרברג לגלות לכם את סודות היין הלבן.

אז... אחרי שקבלתם מחמאות מהאורחים על הבגדים היפים והעיצוב המיוחד של שולחן החג, חשוב לא פחות ליהנות מהמטעמים המיוחדים שהכנתם. השנה המטעמים יקבלו טעם חדש בשילוב יין מתאים ליד הדג או מנת הבשר כדי שהאירוח לחג יהיה מושלם.

היינות הלבנים שהישראלים אוהבים ביותר הם השרדונה, הסוביניון בלאן, הגוורצטרמינר ויינות בלנדים לבנים ייחודיים.

שרדונה   הזן הפופולרי ביותר של הענב הלבן. מקורו של השרדונה בבורגונדי שבצרפת אך עם הזמן הוא התפשט אל העולם כולו.  יינות השרדונה על פי אופיים, אידיאליים כמלווי מנות קלות ועד ארוחת דגים מעושנים או עוף צלוי.

הידעתם? זן השרדונה הוא הזן המוביל בייצור שמפניה.

סוביניון בלאן  – יין יבש, חד ונקי מאוד.

הידעתם? על מנת לייצר בקבוק יין לבן יש להשתמש בקילו ורבע של ענבים.

גוורצטרמינר–  יין מתובל וריחני ואהוד מאוד בישראל ושניתן לייצר כיין יבש או חצי יבש. זהו ענב ריחני המזכיר ריח עלי ורד וטעם של פרי הליצ'י.  היין מתאים למאכלים מתובלים, ואילו הגרסה החצי יבשה מלווה בצורה מושלמת גבינות גורמה ועוגות פרי.

הידעתם? אם אתם לא יודעים איך מבטאים את המילה "גוורצטרמינר" – אפשר פשוט להגיד "גוורץ".

ריזלינג – זן הריזלינג שמקורו בגרמניה ובחבל אלזס, הוא רב גוני וריחני במיוחד. מפיקים ממנו מגוון יינות לבנים מיינות יבשים ועד למתוקים.

מוסקט – משפחת המוסקט מכילה יותר מ-200 זנים. אופי היין הלבן מאופיין בניחוח פרחוני, פרי טרופי במגוון סגנונות

יין הרוזה:

יינות רוזה נעשים מזני ענבים אדומים העוברים תהליך קצר של מגע של היין עם הזגים שנועד למצות מעט צבע מהפיגמנט האדום המצווי בזגים. יינות רוזה נעשים בעיקר בסגנון יבש או חצי יבש.

יבש? חצי יבש? במה נבחר?

יין לבן יבש הוא בעל  שאריתיות  נמוכה של הסוכר הטבעי שבענב הנשאר ביין לעומת יין לבן חצי יבש אשר בו רמת השאריתיות של הסוכר הטבעי גבוהה יותר. במה נבחר? במה שטעים ונעים לנו מניסיונות טעימה של היין.

"ארומטי" "לא ארומטי" למה הכוונה?

נהוג לחלק את הזנים הלבנים  לשתי קבוצות עיקריות:

  • זנים ארומטיים – זנים שמאופיינים בתרכובות ריחניות - ארומטיות פירותיות ופרחוניות של אפרסק, לימון, פסיפלורה או אשכולית. מי בקבוצה ? גוורצטרמינר, מוסקט וריזלינג.
  • זנים לא ארומטיים  – זוהי קבוצת יינות לבנים הנעשים מזנים אשר לא מאופיינים בארומות ארומטיות מודגשות בקבוצת יינות זו נמצאים, השרדונה הסוביניון בלאן ועוד.

אנו מאחלים לכם שנה טובה ומבורכת ושתגלו טעמים חדשים...

יין לבן יקבי טפרברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד