כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הליכוד באולטימטום ללפיד: לא תתגמש - נלך לחרדים • בנט: תשכחו מזה

הליכוד: אם לא תהיה פריצת דרך - שיח בזק עם החרדים • זועמים: לפיד התבלבל, חושב שהוא ראש ממשלה • בנט לליכוד: תשכחו מזה, צריך להידבר • אלי ישי: יש עתיד מוכיחים שאין קשר בין אחוז החסימה ליכולת הסחטנות הפוליטית • בימים האחרונים: שיחות רבות בין ישי ללשכת נתניהו

ישי ולפיד. צילום: פלאש 90
ישי ולפיד. צילום: פלאש 90

רגע לפני שנראה היה כי מוקמת ממשלה חדשה, התעקשותה של מפלגת יש עתיד על תיק החינוך בלמה את המשך המו"מ, הנמצא בשלב זה על סף פיצוץ.

גורמים בליכוד אמרו היום (ד) בצהריים: "אם בשעות הקרובות לא תהיה פריצת דרך במשא ומתן בין הליכוד לבין יש עתיד, ויו"ר המפלגה יאיר לפיד לא יירד מדרישותיו המופרזות, ראש הממשלה יתחיל בשיח בזק עם המפלגות החרדיות".

מי שפועל ביממה האחרונה כדי לגשר בין הצדדים הוא יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. במהלך הלילה הוא אף נפגש עם נתניהו ושוחח טלפונית עם לפיד. נראה שגם בבית היהודי לא מרוצים מחוסר נכונותו של השותף בברית שיצרו להתפשר, וגורמים בכירים בבית היהודי אף הודיעו היום, כי המפלגה לא תתמוך בהליכה לבחירות.

יחד עם זאת, מיד לאחר פירסום הודעת הליכוד על האולטימטום ללפיד, פרסם נפתלי בנט הודעה בדף הפייסבוק שלו: "לפני מספר דקות פורסם כאילו הליכוד מציג אולטימטום לידידי יאיר לפיד. חבריי בליכוד: תשכחו מזה. ככה זה לא יילך. יש פערים. צריך להידבר ולהתפשר. כולנו. עד שתקום ממשלה. יש מדינה שצריך לדאוג לה".

במקביל, הקשר בין הסיעות החרדיות לליכוד הולך ומתחמם. במהלך הימים האחרונים מתקיימות שיחות רבות בין השר אלי ישי לבכירים בלשכת נתניהו, ואף עם ראש הממשלה עצמו, ונבחנות כל האפשרויות.

שר הפנים היוצא אלי ישי אמר היום: "יש עתיד מוכיחים שאין כל קשר בין העלאת אחוז החסימה ליכולת הסחטנות הפוליטית. אם צעדה השני, לאחר החרמת הציבור המסורתי, של מפלגת יש עתיד, הוא להוות דוגמא ומודל לסחטנות פוליטית מה היא, אני חושש לדעת מה יהיו המשך צעדיה הפוליטיים.

"ליבי יוצא לראש הממשלה אשר צפוי, בשנתיים הקרובות, להתנהל כשבוי למלא גחמותיהם של יש עתיד והבית היהודי. אך בעיקר לציבור הישראלי שהובטחה לו פוליטיקה חדשה, שמסתברת בסופו של יום כפוליטיקה ישנה על כל חולאיה. מעניין מה היה קורה ונכתב אם ש"ס הייתה מתנהלת פרומיל מהתנהלות יש עתיד בכל הקשור למו"מ הקואליציוני ובכלל".

עוד בנושא:
הוסכם: אחוז החסימה יעלה לארבעה אחוזים

גם חברי כנסת מהליכוד-ביתנו מותחים ביקורת קשה על התנהלות לפיד. ח"כ דני דנון אף רמז כי קיימת אופציה להקמת ממשלה חלופית: "לפיד התבלבל וחושב שהוא ראש ממשלה. יש אלטרנטיבות אחרות - ממשלה עם החרדים או הליכה לבחירות".

עיקר המחלוקת המונעת חתימה בין הליכוד-ביתנו ליש עתיד היא אודות תיק החינוך. ראש הממשלה מעוניין להשאיר בתפקידו את שר החינוך היוצא גדעון סער, בעוד יש עתיד מעוניינת בתיק בעבור ח"כ שי פירון.

בהמשך שעות הבוקר, בטרם נסע בנט להיפגש עם ראש הממשלה, הוא קפץ לביקור בביתו של יאיר לפיד בתל אביב, שם שוחחו השניים במשך שעה קלה.
לפיד יש עתיד דרישה חינוך ליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד