י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יגרור זעם בימין

כך מפלגות השמאל מאתגרות את נפתלי בנט

למרות שהיום כבר הצביעה הממשלה בעד הארכת רשימת אזורי עדיפות לאומית, שכוללת את יישובי יהודה ושומרון, מפלגות השמאל מבטיחות לשנות בתוך מספר חודשים את הרשימה - כך שיישובי הפריפריה יקודמו על חשבון ההתנחלויות | ראש הממשלה ו'ימינה', שסופגים ממילא ביקורת, צפויים לספוג זעם בימין

כך מפלגות השמאל מאתגרות את נפתלי בנט
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל התחממות היחסים עם הרשות הפלסטינית, שתי מפלגות שמאל בקואליציה מודיעות היום (ראשון) כי הן תשננה את רשימת אזורי העדיפות הלאומית - כך שההתנחלויות יצאו ממנה.

למרות שהיום שריהן הצביעו בעד הארכת הרשימה הנוכחית, שנותנת עדיפות לישובים ביהודה ושומרון, מפלגות 'העבודה' ו'מרצ' מבטיחות לשנות את הרשימה בחודשים הקרובים. במפלגות טוענים שקיבלו התחייבות לעבודה משותפת בין החברים בממשלה לשינוי הרשימה.

"נכנסנו לממשלה הזאת כדי להחליף שלטון מושחת והרסני וכדי לשנות את סדרי העדיפויות במדינה", נמסר בהודעה שיצאה מטעם מפלגת 'העבודה'. "לכן בישיבת הממשלה שהתקיימה היום הבהרנו באופן חד משמעי - מפת אזורי העדיפות הלאומית תשונה".

"דרשנו וקיבלנו התחייבות לקיום עבודה משותפת בחמשת החודשים הקרובים, במסגרתה אנחנו נשים דגש על יישובי הפריפריה, הנגב והגליל, תוך שינוי סדרי העדיפויות שהיו עד כה במפת אזורי העדיפות בשנים האחרונות", הודיעו.

גם סיעת 'מרצ' פרסמה הודעה דומה שבה נכתב: "מרצ נכנסה לממשלת השינוי כדי לקדם שינוי אמיתי. לכן מרצ תוביל שרטוט של מפת איזורי עדיפות חדשה, ותדאג להכניס לתוכה ישובים יהודים וערבים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל".

'ימינה', ובמיוחד יו"ר המפלגה וראש הממשלה בנט, צפויים בעקבות הודעת 'העבודה' לספוג לחצים וביקורות נוספות מהימין. הם אינם מעוניינים לוותר למפלגות השמאל, אם כי האחרונים היו אלה שבעיקר ויתרו על ערכיהם כדי לאפשר לממשלה להמשיך להתקיים.

התנחלויות מפלגת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד