י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מטפס על העץ ומצייץ"

הח"כ מ'ימינה' שרטט: כך מתחלק הימין • צפו

שלושה חודשים לאחר השבעת הממשלה, כשעדיין חלקים בימין מתעמתים על עצם הקמתה והגדרתה, יו"ר סיעת 'ימינה' שרטט היום בנאום שנשא בוועדה שבראשותו כי הימין מחולק לכאלה שלא מתפשרים באידיאולוגיה שלהם - לכאלה שיש להם ראייה מורכבת | לחברי האופוזיציה אמר: "לא תצליחו לשנות את העובדה שמדובר בממשלת אחדות עם ראש ממשלה ימני"

הח"כ מ'ימינה' שרטט: כך מתחלק הימין • צפו
ניר אורבך צילום: דוברות הכנסת

ברקע המתקפות שנמשכות כל העת מצד האופוזיציה כלפי הממשלה הנוכחית, יו"ר סיעת 'ימינה', חבר הכנסת ניר אורבך שרטט היום (ראשון) בנאום שנשא בוועדת הכנסת שבראשותו, את החלוקה כיום בתפיסה מהו "ימין", לדבריו, הפלגים הם מי שלא מוכן להתפשר, לבין כאלה שיש להם ראייה רחבה.

"הימין האידיאולוגי מתחלק לשניים", אמר בוועדת הכנסת. "החלק האחד שמטפס על עץ מחודד וגבוה ולא רוצה לרדת ממנו, לא במערכת הבחירות ולא עכשיו. הימין הזה מטפס על עץ ומצייץ. עם אידיאולוגיה חסרת פשרות שמפספסת את קידום השקפת עולמה בצורה שמוותרת על היכולת לקדם את מה שהיא מאמינה בו".

אורבך שרטט את הצד הימני שבו הוא נמצא כיום: "החלק השני הוא בעל אידיאולוגיה בלתי מתפשרת אבל גם עם ראיה מורכבת. אשר מבין שכורח המציאות מאפשר לו ליצור שיתופי פעולה ושיח אחר. שיודע שחלק מהותי מהאידיאולוגיה שלו לא יכול להיות מיושמת בשנים הקרובות".

"השאלה היא תמיד מה אנחנו רוצים להיות - אלה שמקדמים את האידיאולוגיה שלנו, בדרכים מורכבות ומגוונות, לפעמים קצת איטיות יותר, אבל בהליכה והתקדמות מתמדת או להיות אלו שיודעים לדקלם אותה אבל בוחרים לצעוק במקום לעשות", עקץ ברמיזות את 'הליכוד' ו'הציונות הדתית'.

"אני הייתי מבקש מכם", פנה לפני כן אורבך לחברי האופוזיציה הימנית, "הגיע הזמן להוציא את הטיעונים המגוכחים של ממשלת השמאל מסל הטיעונים שלכם. גם אם תמשיכו להגיד את זה וגם אם תמשיכו את קמפיין הרשתות שלכם".

"לא תצליחו לשנות את העובדה שמדובר בממשלת אחדות עם ראש ממשלה ימני", טען לסיום, זאת כנגד הטענות אצל חברי גוש נתניהו.

ניר אורבך ממשלת בנט לפיד ממשלת אחדות בלוק הימין מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד