י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עימות פומבי בממשלה

איילת שקד נגד מרב מיכאלי: "סיימתם"

הארגון הימני 'עד כאן' הגיש בקשה לקבלת הטבת מס לתורמיו, אך בהובלת אחת מחברות הכנסת של 'העבודה' ועדת הכספים דחתה את הבקשה; בתגובה, יו"ר מפלגת 'העבודה' חגגה ורמזה שזו רק ההתחלה להובלת ערכי המפלגה | אך בכירת 'ימינה' תקפה והודיעה: "הנושא יחזור לדיון בוועדת כספים ועד כאן תאושר"

איילת שקד נגד מרב מיכאלי: "סיימתם"
שולחן הממשלה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

למרות שהבטיחו שלא יעסקו בסוגיות שנויות במחלוקת, בקואליציה מורגשת המתיחות שהגיעה הערב (ראשון) לעימות פומבי בין שרות בכירות בממשלה.

העימות החל כשבשמאל חגגו את אי האישור להטבת מס לארגון הימני 'עד כאן', שלטענתו עוסק בפעילות ציבורית ובתחקירים נגד תופעות שפוגעות בתדמית המדינה, בוועדת הכספים. בתגובה לחגיגות, שרת הפנים איילת שקד הודיעה שהנושא יחזור לדיון ויעבור.

הארגון הגיש בקשה להטבת מס לתורמיו, כך שמי שתרם 190 שקל ויותר למוסד ציבורי יכול לקבל זיכוי מס בשיעור 35% בשנת התרומה. אלא, כאמור, ועדת הכספים דחתה הבקשה, זאת לאחר שחברת הכנסת מ'העבודה' הובילה את הביטול.

"נשמעו לבקשתי לא לאשר סעיף 46 לעמותת 'עד כאן', עד לבחינה של רשות המיסים לגבי אופי הפעילות הפלילית של העמותה", צייצה חברת הכנסת נעמה לזיני. "גוף שרודף פעילי שלום וזכויות אדם, במעשים פליליים ומפוקפקים, עם תורמים אנונימיים, לא צריך לקבל את כספי המדינה דרך הטבות מס".

השרה מרב מיכאלי, יו"ר מפלגתה של לזיני - 'העבודה', רמזה על הבאות וכתבה: "ורק התחלנו". שרת הפנים איילת שקד מיהרה לסיים את החגיגות אצל חבריה לקואליציה הודיעה שהנושא יחזור לוועדה ויעבור: "וסיימתם. אחרי הבדיקה ברשות המיסים, הנושא יחזור לדיון בוועדת כספים ועד כאן תאושר".

אם, לדבריה של שקד, אכן הבקשה של 'עד כאן' תגיע מחדש לוועדת הכספים ותעבור - משמעות הדבר היא שחלק מנציגי הקואליציה, מהצד הימני שבה, יתמכו וחלק יתנגדו, דבר שטרם התרחש מאז השבעת הממשלה.

עוד אירוע שצפוי לעורר מחלוקת בממשלה הוא רשימת אזורי עדיפות לאומי, אותה 'מרצ' ו'העבודה' דרושות לשנות כך שיישובי הפריפריה יקודמו על חשבון ההתנחלויות, שעליו יתקשו במפלגות הימין בקואליציה לתמוך.

שני הנושאים האלו, הוצאת ההתנחלויות מאזורי הביטחון הלאומי ודחית הבקשה של ארגון 'עד כאן', מגיעים לאחר שעד כה מי שנדרשו להתפשר בערכיהם הם מפלגות השמאל, שכנראה כעת מגיעות עם "קבלות".

עד כאן איילת שקד מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד