י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מקים עולה של תורה

לאחר שנה בתרדמת: הרב העשי הלך לעולמו

הרב צבי ליפא הירט ז"ל שהקים עולה של תורה בפסאיק שבניו ג'רזי, הלך לעולמו לאחר שהיה מורדם במשך שנה. הוא השאיר אחריו קהילה גדולה ומוסדות תורה לבנים ובנות. ארונו יגיע מחר לקבורה בארץ הקודש

לאחר שנה בתרדמת: הרב העשי הלך לעולמו
הרב העשי הירט ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הרב צבי ליפא (העשי) הירט זצ"ל, מקים עולה של תורה בפסאיק שבניו ג'רזי, הלך לעולמו לאחר שהיה מורדם במשך שנה. הנפטר הדגול היה מעמודי התווך וממייסדי הקהילה היהודית.

בהנחיית הגאון הרב מאיר שטרן, ראש ישיבת פסאיק, לפני כ-34 שנים הקים ישיבת קטנה בבית קטן שבסופו של דבר הפך למבנה ענק שהכילה מאות בחורים בצמיחה אדירה של הקהילה במהלך 34 שנים.

הרב הירט בנה את הישיבה קטנה המקומית, מוסד מקור ברוך, מוסד לבנות, מוסד נוסף לבנות 'בנות ברכה', בית יעקב של פסאיק, מקווה פסאיק. והיה מעורב כמעט בכל ארגון ופרויקט חסד גדול בשלושה העשורים האחרונים.

במוסדות החינוך שהקים מחנכים אלפי תלמידים (בנים ובנות) מדי שנה. כך דיווח אתר Yeshiva world news.

לצערם של בני המשפחה ושל כל הקהילה היהודית הגדולה, הנפטר היה מורדם מאז פורים שנה שעברה. הוא אושפז בבית החולים בגלל ניתוח לב, אך עבר אירוע מוחי באמצע הניתוח ומאז החלה ההידרדרות במצבו.

באופן טראגי מאז הניתוח הוא לא התעורר מהתרדמת, ונפטר במהלך השבת האחרונה.

הלווייתו התקיימה הבוקר (ראשון) בפסאיק ניו ג'רזי, ארונו יגיע לארץ הקודש והלוויתו תתקיים מחר (שני) בשעה 12:00 בצהריים (משוער) בבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ניו ג'רזי הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד