י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ומי הכי יעיל

ללא מחוסנים: סיכוי גבוה פי 11 למות מקורונה

כוחו של החיסון הולך ונחשף מיום ליום במחקרים שונים שנערכים בעולם. מחקר שפורסם בשישי בארה"ב מעלה כי מי שאינו מתחסן באופן מלא בסיכון פי 11 למות מקורונה. החיסון היעיל ביותר הינו של מודרנה, פייזר במקום השני

ללא מחוסנים: סיכוי גבוה פי 11 למות מקורונה
החיסון לקורונה של חברת מודרנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ללא מחוסנים יש סיכוי גבוה פי 11 למות כתוצאה מקורונה, מאשר לאנשים שחוסנו בשלושת החיסונים. כך עולה ממחקר חדש של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

הנתונים, שפורסמו ביום שישי האחרון, "מדגישים את כוח החיסון", אמרה מנהלת המרכז ד"ר רושל וולנסקי בתדרוך לתקשורת. התוצאות מגיעות בזמן שגרסת הדלתא המדבקת ביותר בארצות הברית, גרמה לזינוק במקרים חדשים ברחבי ארה"ב באופן גורף בקרב הלא מחוסנים.

"החיסון פועל ויגן עלינו מפני הסיבוכים הקשים של קורונה", הוסיפה וולנסקי. "זה יגן על ילדינו ויאפשר להם להישאר בבית הספר תוך לימודים רציפים באופן בטוח".

במחקר נבדקו כמעט 600,000 מקרים ב-13 מדינות בין ה-4 באפריל ל-17 ביולי, בדיקות שקישרו בין החיסון לתוצאות. יעילות החיסונים בקרב מקבלי מודרנה הייתה 95 אחוזים, ואחריה של פייזר בשיעור של 80 אחוזים, וזריקה חד פעמית של ג'ונסון אנד ג'ונסון עם 60 אחוזים.

מוטציית הדלתא המדבקת ביותר מהווה כיום יותר מ-98% מכלל המקרים, כך אמרו גורמים רפואיים בבית הלבן ביום שישי.

ארה"ב מדווחת על ממוצע של 136,000 מקרי קורונה חדשים ביום - כמו גם על יותר מ-11,000 אשפוזים ויותר מ-1,000 מקרי מוות יומיים. אך יותר מ-90 אחוזים מהמאושפזים אינם מחוסנים, ויש פי 10 יותר חולים לא מחוסנים מאשר מחוסנים.

חברת מודרנה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד