י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התמותה היומית גוברת

האוניברסיטה האיראנית: "אין לנו כסף לייצור חיסונים נגד קורונה"

בעוד קצב החיסונים מדשדש, למרות ההבטחה, נשיא האוניברסיטה הרפואית של משמרות המהפכה טוען כי אין באפשרותו לפתח ולייצר כמות מסחרית

האוניברסיטה האיראנית: "אין לנו כסף לייצור חיסונים נגד קורונה"
מבצע חיסונים בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

למרות הבטחות משמרות המהפכה לייצר חיסונים נגד קורונה בהיקפים גדולים, אוניברסיטה השייכת למשמרות, טוענת כי אין לה כסף להתחיל בייצור, אלא אם כן החיסונים "הוזמנו מראש".

המפקד הראשי של משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, הבטיח לייצר חיסון תוצרת משמרות המהפכה, והוסיף להבטיח כי איראן תתרום כמויות גדולות למדינות עניות.

אך נשיא האוניברסיטה הרפואית באיראן, חסן אבולגסימי אמר לתקשורת האיראנית כי אין סיכוי שהמוסד שלו יפתח וייצר חיסונים בכמות מסחרית נגד קורונה. הוא הוסיף כי לאיראן אין גם את היכולת לייצר חצי מכמות החיסונים שלטענתה פיתחה. כך דיווח אתר Iran International.

כזכור, איראן החלה לחסן את 83 מיליון אזרחיה מאוחר יחסית, היא סבלה ועדיין סובלת ממחסור של חיסונים, מכיוון שהמנהיג העליון עלי חמינאי אסר על רכישת חיסונים אמריקאים ובריטים בינואר השנה. אך גל חמישי הרסני של המגיפה פגע באיראן ביולי האחרון והרג עשרות אלפי אנשים תוך חודשיים. והביא את המנהיג העליון לאשר חיסונים תוצרת פייזר ומודרנה, אך כאלה שלא יוצרו בארה"ב עצמה.

פוליטיקאים רבים באיראן תמכו באיסורו של חמינאי, עד ששיעור התמותה הגבוה בחודשים יולי ואוגוסט אילץ שינוי מהלך. נכון לעכשיו, כל המנהיגים הבכירים באיראן מתקשים לייבא חיסונים נגד קורונה והתמותה הממוצעת היומית באיראן מקורונה, נעה בין 500 ל-700 בני אדם.

עוד דווח, כי למרות טענות קודמות של גורמים רשמיים כי סנקציות אמריקאיות מנעו רכישת חיסונים, איראן השיגה לפחות 30 מיליון מנות בשבועות האחרונים.

קורונה באיראן משמרות המהפכה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד