י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יותר מ-2 מיליון דולר

הכלים שנגנבו על ידי הנאצים יימכרו בבית המכירות

בית המכירות הפומביות סותביס' מציג למכירה 117 כלי חרסינה עתיקים מאוד שהיו בבעלות משפחה יהודית ונשדדו ע"י הנאצים במלחמת העולם השנייה לטובת האוסף האישי של היטלר

הכלים שנגנבו על ידי הנאצים יימכרו בבית המכירות
pixapay

אוצר שנשדד על ידי הנאצים לאוסף האישי של היטלר, עומד בימים אלה למכירה בבית המכירות הפומביות סותביס'. מדובר ב-117 כלי חרסינה מהמאה ה-18 שהיו שייכות לקולקציית משפחת אופנהיימר המפורסמת מגרמניה.

המכירה כוללת זוג אגרטלים מאותה תקופה, החתומים בחותם המלך הפולני אוגוסטוס השני, וערכת תה משנת 1731 שהייתה שייכת למשפחת מורוסיני האצילה של ונציה.

מדובר "בפריטים באיכות של מוזיאונים", אמרה ד"ר לורי ורדרמה, אוצרת מוזיאון ושמאית אמנות מקצועית, ל'ניו יורק פוסט', היא אמרה כי היא מצפה שהפריטים יימכרו ביחד תמורת יותר מ-2 מיליון דולר.

ההיסטוריה של האוסף תרמה גם למחיר הגבוה. החרסינה נקנתה לראשונה על ידי ד"ר פרנץ אופנהיימר, תעשיין יהודי גרמני עשיר, ואשתו מרגרטה בשנות העשרים והשלושים למאה הקודמת. עם עלייתו של היטלר לשלטון, נאלצה המשפחה לברוח מביתם הגדול בברלין לווינה, אוסטריה, בשנת 1936. עם התפשטות המלחמה, המשפחה היגרה בסופו של דבר לארצות הברית בשנת 1938 וחיה את שארית חייה באפר איסט סייד במנהטן.

כלי החרסינה, לעומת זאת, לא באו איתם. משפחת אופנהיימר נאלצו להיפרד ממנה לפני בריחתם מאוסטריה. בסופו של דבר הכלים נגנבו על ידי קצין נאצי להולנד, והיו מיועדים לאוסף הפרטי של היטלר. האוסף נועד למוזיאון הפרטי שלו, מוזיאון שלבסוף לא הוקם, לאחר שגרמניה הובסה במלחמה.

לאחר המלחמה האוסף נשאר בהולנד, עם יצירות רבות שהוצגו במוזיאון הרייקסמוזיאום, המוזיאון הלאומי של הולנד. בשנת 2019, ממשלת הולנד אמרה כי יש להשיב את הכלים לצאצאי משפחת אופנהיימר, הצאצאים שמוכרים כעת את האוצרות בחרו להישאר בעילום שם, כך אמרה דוברת סותביס' ל'ניו יורק פוסט'.

נאצים בית מכירות מכירה פומבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד