כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הפנטגון שיקר?

עובד סיוע אמריקאי נהרג בטעות ע"י ארה"ב בקאבול

תקיפה של צבא ארה"ב בקאבול יממה לפני הפינוי האווירי של זרים מהמדינה, הובילה להריגתו בטעות של עובד סיוע אמריקאי תמים | בצבא ארה"ב מתעקשים שברכבו של המחוסל היו מטעני חבלה

עובד סיוע אמריקאי נהרג בטעות ע"י ארה"ב בקאבול
אילוסטרציה צילום: pixabay

התקיפה האווירית של ארה"ב בקאבול נגד מחבל כביכול של המדינה האיסלאמית (דאעש), הרגה למעשה אדם חף מפשע שעבד עבור ארגון סיוע אמריקאי.

על פי עדויות שפורסמו לאחרונה, החשש הוא שהפנטגון שיקר לציבור בנוגע לתקיפה. המקרה מחריף את הביקורת נגד הנשיא ביידן בשל הנסיגה הכאוטית של ארה"ב מאפגניסטן, שהותירה שם מאות אזרחים אמריקאים ואלפי אפגנים בסיכון.

זמרי אחמדי ותשעה מבני משפחתו, כולל שבעה ילדים, נהרגו בתקיפה האווירית ב-29 באוגוסט, יום אחד לפני שהחלו הטיסות האמריקניות האחרונות מקאבול, כך אמר אחיו רומאל אחמדי ל'ניו יורק טיימס'.

אחמדי, שהיה בטעות המטרה של התקיפה, עבד במשך 14 שנים כמהנדס טכני באפגניסטן בקבוצת צדקה שבסיסה בקליפורניה, הארגון דאג להאכיל אפגנים רעבים. קבוצת הסיוע ביקשה אישור למלט אותו לארה"ב כפליט. אך הוא נהרג בטעות על ידי תקיפה אמריקנית.

על פי הדיווח ב'ניו יורק טיימס' אחמדי ועמיתיו שנסעו לעבודה, נשאו מחשבים ניידים באותו יום ברכב, וייתכן שזה מסביר את טענת צבא ארה"ב כי הרכב מסוג טויוטה קורולה הכיל "חבילות עטופות בקפידה".

ה'טיימס' דוחה את טענת הפנטגון כי "פיצוצים משניים הוכיחו כי חומר נפץ שהיה ברכב התפוצץ על ידי טיל שנורה ממל"ט אמריקאי". שלושה מומחי נשק אמרו ל'טיימס', כי אין עדות לפיצוץ משני מכיוון שלא היו קירות מפוצצים או צמחייה הרוסה ליד המכונית השרופה. מכתש קטן מתחת לרכב תואם את טיל הלפייר שנורה מהמל"ט, אמרו המומחים.

הפנטגון הציג תחילה את התקיפה האווירית כמשימה מוצלחת למניעת פיגוע נוסף בשדה התעופה בקאבול לאחר ש-13 חיילים אמריקאים ולפחות 169 אפגנים מתו בפיגוע שביצע דאעש ב-26 באוגוסט.

יום לאחר הפיגוע בשדה התעופה, צבא ארה"ב מסר כי ב-27 באוגוסט חוסלו שני חשודים מדאעש במזרח אפגניסטן באמצעות מתקפת מל"טים, ממשל ביידן סירב לחשוף את שמם. יומיים לאחר מכן, המל"ט האמריקאי הרג את אחמדי עם שבעה ילדים בקאבול.

טעות בזיהוי ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד