י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המסמכים חושפים

כך סייעו גורמים סעודים למחבלים באסון התאומים

מסמכי ה-FBI שנחשפו לציבור מספרים על הקשר בין סעודיה למבצעי הפיגועים ב-11/9. לפי המסמכים, עובד בשגרירות סעודיה סייע לשני חוטפים בלוס אנג'לס לפני הפיגוע

כך סייעו גורמים סעודים למחבלים באסון התאומים
אסון התאומים צילום: ויקיפדיה

מחשיפת מסמכים על ידי ה-FBI, עולה, כי עובד בשגרירות סעודיה סייע לשני חוטפים בלוס אנג'לס, ונתן להם להישאר בדירתו לפני הפיגוע שגבה את חייהם של כ-3000 בני אדם במרכז הסחר העולמי בשנת 2001.

המסמך פורסם במוצאי שבת, שבוע לאחר שהנשיא ביידן חתם על צו מנהלי המורה לסוכנות להביא את התיקים הסודיים לרשות הציבור בפעם הראשונה.

הצו הגיע על רקע לחץ משמעותי מצד משפחותיהם של קורבנות ה-11 בספטמבר שאתמול ציינו ברחבי ארה"ב והעולם החופשי 20 שנה לפיגועים, המשפחות רוצות לחקור קשרים פוטנציאליים של ממשלת סעודיה לפיגוע. מתוך 19 החוטפים שהיו על סיפון של ארבעת מטוסי 11 בספטמבר, 15 מהם היו אזרחים סעודים.

סעודיה הגיבה ואמרה כי הפרסומים "מצערים, ומדובר בטענות כוזבות וזדוניות". הסעודים מאד מובכים מהפרסום, סעודיה של השנים האחרונות היא לא סעודיה שלפני 20 שנה, על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית המשפחות בודקות איך ניתן לתבוע את הסעודים אם אכן יוכח כי גורמים רשמיים סעודיים עזרו למחבלים עם סיוע לוגיסטי.

המסמך שפורסם לאחרונה מפרט חלק מחקירה שנערכה בשנת 2015 עם איש צוות שעבד בקונסוליה הסעודית בלוס אנג'לס. הוא נחשד כי סיפק תמיכה לוגיסטית מסוימת לשני חוטפים ב-11 בספטמבר כשהגיעו לקליפורניה לפני הפיגועים. החוטפים מזוהים במסמך כנוואף אלחזמי וח'אלד אל-מידהר. שני הגברים היו על טיסת 77 של אמריקן איירליינס שהתנגשה בפנטגון ב-11 בספטמבר.

על פי הדיווחים בארה"ב, השניים כבר היו שותפים ופעילים של אל-קאעידה עם ניסיון רב בלחימה, ונבחרו על ידי אוסאמה בן לאדן להיות חלק ממזימת הטרור של 11 בספטמבר.

אסון התאומים הפיגוע בבנייני התאומים סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד