כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

למה דתי לאומי תרם 8,000 שקל לבית כנסת בקרית ספר?

דניאל מסכיתה, תושב טלמון המתפלל לעתים בשטיבלאך 'היכל יצחק' בקרית ספר, תרם אתמול אלפי שקלים • ל'בחדרי חרדים' הוא מסביר את המניעים לתרומה המפתיעה

צילום אילוסטרציה: יעקב פלברבאום
צילום אילוסטרציה: יעקב פלברבאום

מתפללי השטיבלאך 'היכל יצחק' בקרית ספר, הופתעו אתמול (ג), כאשר אחד המתפללים שנקלע למקום מפעם לפעם, הודיע לפני התפילה כי הוא מוכן לשלם את חשבון החשמל האחרון שהסתכם ביותר משמונת אלפים שקלים.

התרומה ה'גרנדיוזית' בהתייחס למושגים המקובלים בדרך כלל ב'שטיבלאך', הפכה לשיחת היום ברחבי העיר.

'היכל יצחק' הוא אחד מבתי הכנסת הדומיננטיים בעיר, ומהווה מוקד מרכזי ואבן שואבת לאלפי מתפללים ולומדים. מחמת גרעון בקופה, לא שולמה חשבונית החשמל האחרונה, ומודעה המבשרת על כך נתלתה בלוח המודעות. הגבאים ביקשו מהמתפללים להיחלץ חושים ולהרים תרומתם, כדי שחלילה לא יעמדו בפני ניתוק.

התורם היה ר' דניאל מסכיתה, תושב היישוב טלמון, הממוקם סמוך למודיעין עילית.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מסביר מסכיתה את מניעיו לתרומה הנדיבה. "אני לא יכול להתעלם משנאת החנם המבעבעת לאחרונה נגד הציבור החרדי מצד מפלגת 'הבית היהודי'. התשובה נגד שנאת חינם היא רק אהבת חינם. הרהרתי בתוכי, מה אני יכול לעשות כדי להרבות באהבת החנם הנחוצה לנו כעת במיוחד.

"אנו צריכים להכביר בתפילה שלא תקום ממשלה כזו. ממשלה חדשה שמתחילה את דרכה ברגל שמאל, ברמיסת המגזר החרדי וערכיו, היא דבר גרוע ביותר, ועל כל אחד להתפלל ואולי גם לנקוט בצעדים למנוע את הסיטואציה הזו. גמרתי אומר בליבי, שאנסה לתרום משהו בשביל להרבות שלום".

אתמול בבוקר, כשהבחין במודעה המבקשת מהציבור לתרום, התלקח הניצוץ שבוער בו ללא הרף. הוא ניגש ליו"ר בית הכנסת, הרב משה שלזינגר, והודיע לו כי הוא לוקח על עצמו את תשלום החשמל.

הגבאים הודיע למסכיתה, כי על פי הכלל שקבעו חז"ל, 'מפרסמים עושי מצווה', אי-אפשר להסתפק בתרומה החשאית, ויש לערוך לו 'מי שבירך' לאחר קריאת התורה של ראש חודש.

"אני אדם צנוע ואינני מחפש פרסום, אבל לא הייתה לי ברירה. הם אילצו אותי", הוא מתנצל בענווה.

ואכן, הגבאי הכריז במהלך ה'מי שבירך' את שמו של התורם, שהרים סכום מופלג לטובת בית הכנסת, "כדי שממשלת השמד הנרקמת, הזוממת להטיל גזירות על עם ישראל, לא תקום ולא תהיה".

שלזינגר גם העניק למסכיתה במתנה את הספר 'הכל ישבחוך' על ליל הסדר, ובו הקדשה ל'ידיד השטיבלאך'.
תורם קרית ספר בית יהודי מי שבירך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד