ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

כשלון השדולה: כשליפמן דואג לתעסוקת חרדים

ח"כ אראל מרגלית הקים שדולה לתעסוקה עבור הציבור החרדי • אלא שכשהיא אוחדה עם זו של דב ליפמן - הפכה השדולה לכשלון, בשל חוסר שיתוף פעולה של החרדים

ליפמן. צילום: פלאש 90
ליפמן. צילום: פלאש 90

זו הייתה אמורה להיות ישיבה שכולה ניסיון לסייע לחרדים בנושא התעסוקה, בוועדה דומה לזו שהקים יואל חסון בהיותו ח"כ במפלגת 'קדימה'.

אראל מרגלית, איש עסקים ויוזם השדולה, למד על בשרו את משמעות המושג 'טירון' בפוליטיקה. מרגלית, שהשכבות החלשות קרובות לליבו והוא פועל למענם כבר עשרות שנים - בעיקר בתחום ההייטק, ביקש להקים שדולה לשילוב חרדים בשוק העבודה. כשבא לאשר את השדולה במזכירות הכנסת, הוא גילה כי מישהו כבר הקדים אותו, ח"כ דב ליפמן.

בלי לחשוב פעמיים, הוא איחד את השדולה שלו עם השדולה של דב ליפמן, מבלי לשקול את התוצאות. אך משבא להזמין חברי כנסת חרדים ועסקנים חרדים בתחום התעסוקה לשדולה, הוא לא הבין מדוע הם מתחמקים באלגנטיות. לאחר בדיקה קצרה הוא הפנים שחרדים לא ישתפו פעולה עם שדולה כשבראשה עומד איש 'יש עתיד'.

התחושה המביכה הורגשה כאשר התקיים דיון בסוגיית שילוב החרדים בתעסוקה, ושום חרדי המתמצא בתחום לא השתתף בה.

חוסר המזל לא הסתכם באי נוכחות גורמים חרדיים מהמיינסטרים (גם מ'מפתח' ומהג'וינט לא הגיע אף נציג חרדי). במהלך הויכוח הלכו הטונים וגברו, להפתעתו של מרגלית.

אחרי ההבטחות של ח"כ מיקי לוי שהממשלה הבאה תדאג לחרדים, ואחרי שח"כ עליזה לביא סיפרה כי עשרות חרדים פונים אליה שתסייע להם בתעסוקה, היה שם חרדי אחד שלא נותר לשבת בשקט.
הוא אמר לאראל כי לא יצפה לשיתוף פעולה של הח"כים החרדים בשדולה כשמי שעומד בראשה הוא איש 'יש עתיד'.

בדברים אלו ביקש להתחבר לדברי ח"כ חיליק בר שהיה במקום וציין, כי יש לדאוג לשלב את המיינסטרים החרדים בשדולה, וכי אין זה סוד שדב ליפמן לא מייצג את הציבור החרדי, ונציגיו ידירו רגליהם מכל מה שקשור בו.

"אל תעזרו לנו ואל תפריעו לנו. במשך 60 שנה הסתדרנו בלעדיכם ונמשיך להסתדר גם הלאה בלעדיכם", אמר החרדי, החפץ בעילום שמו, אבל מי שנכח בוועדה מכיר. "כל הדברים הנפלאים ששמעתם היום והתפלאתם, כמו 7000 סטודנטים חרדים ומגמת עלייה בשירות הצבאי והאזרחי, לא נוצרו בזכות 'יש עתיד' אלא בזכות ממשלות קודמות. אתם לא המצאתם את הגלגל ואתם רק מפריעים לו. דיברו קודם שאתם מפחדים מקיצונים מימין ומשמאל. אתם, חברי 'יש עתיד', אתם אותם קיצוניים שיש לפחד מהם. מאלו שרוצים ביום אחד להכניס ליב"ה לחרדים ולגייס את כולם לצבא מחר בבוקר. תעזבו אותנו לנפשנו".

חברי הכנסת של 'יש עתיד' שנכחו במקום העדיפו שלא להגיב לדברים. מלבד חה"כ עליזה לביא שהחלה להאשים את הרבנים והעסקנים החרדים שסוגרים את הציבור החרדי ולא מאפשרים להם להתפתח.

בתגובה לדברים קמו החרדים הבודדים ששהו במקום ועזבו את האולם.
יש עתיד רבנים תעסוקה שדולה דב ליפמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד