כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מנתח הגופות החדש: ד"ר חן קוגל • "ידידותי לנפטר"

את מקומו של פרופ' היס בראש המכון לרפואה משפטית ימלא יריבו הגדול ד"ר חן קוגל • משי זהב: "קוגל היה שותף למאבק נגד היס. עכשיו המכון יהפוך מאנטי לידידותי"

יהודה משי זהב. צילום: פלאש 90
יהודה משי זהב. צילום: פלאש 90

לפני כחצי שנה, הודח פרופ' יהודה היס מתפקידו על ידי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, על רקע פרשת הרקמות, לאחר שבבדיקה התברר כי רקמות של יותר מ-8,000 גופות שנותחו במכון בטרם נקברו - הושארו בין כתלי המכון, מבלי ליידע את קרובי משפחות המתים.

ד"ר חן קוגל, ששימש כסגנו של היס עד שנת 2005, ונחשב ליריבו הגדול. היה זה שהגיש את התלונה למבקר המדינה, שהביאה לחשיפת פרשת הרקמות, והוא ימונה במקומו.

ד"ר קוגל הקים בשנים האחרונות מכון לייעוץ רפואי משפטי בשם 'מד"ן'. לאחר שנוכח כי המכון לרפואה משפטית הפך לאוטוריטה יחידה בעיני מערכת המשפט בישראל, ומשפחות הנפטרים אינן יכולות להיוועץ בגורם חלופי כדי לקבל דעה שונה ולהציגה לבית המשפט.

"מאוד מאוד תמוה. אדם שוועדה בראשות שופט מחוזי קבעה שהוא נכשל לגמרי בכל מה שקשור לתפקידו והורשע בעסקת טיעון תמוהה בדין משמעתי בדברים חמורים מאוד - היה צריך להיות מודח לא רק על עניין משפטי, אלא על עניין מוסרי ניהולי" אמר ד"ר קוגל לפני כשלוש שנים, כאשר נודע כי בצמרת טבלת המשתכרים ניתן למצוא גם את היס. "אדם כזה לא צריך לעמוד בראש מכון משפטי, והנה לא רק שהוא לא מודח, ושערה לא נופלת מראשו, אלא שהוא עומד בראש טבלת המשתכרים".

"הטלפון הראשון שציפיתי לקבל, זה מזק"א", אמר ד"ר קוגל ליהודה משי זהב, יו"ר זק"א, שהתקשר לברך אותו על המינוי. לדברי משי זהב, המאבק נגד התנהלות המכון וההפרטה, היה מאבק משותף שלו ושל קוגל, ומבחינתו זו הצלחה.

פרופ' היס היה מהחסידים הגדולים של נתיחה לאחר המוות, מבחינתו גם במוות רגיל מומלץ לנתח. אם לא די בכך, הוא היה מנתח על דרך השלילה, מכף רגל עד ראש, במקום לנתח אך ורק את האיזור הדרוש לחקירה.

לעומתו, ד"ר קוגל היה שותף מלא להכנסת מערכת ה-MRI (דימות תהודה מגנטית), המבצעת סריקה לא-פולשנית המשמשת להמחשת איברים פנימיים בגוף ללא שימוש בקרני רנטגן, ובחלק מהמקרים חוסכת נתיחה ומונעת ביזוי המת.

"עכשיו המכון לרפואה משפטית יהפוך מאנטי לידידותי", מסכם משי זהב, ואומר "כניסתו של ד"ר קוגל לתפקיד מנהל המכון, היא השלמת מעגל".

במשרד הבריאות בירכו את המנהל החדש. "אנו מודים לפרופ' יהודה היס על תרומתו רבת השנים, אנו מעריכים את תרומתו ומאחלים לו הצלחה", נמסר שם.
יהודה היס קוגל משי זהב מכון לרפואה משפטית אבו כביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד