י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נחטף או חזר הביתה

מחריף המאבק סביב המשמורת על איתן בירן

מחריף המאבק לגבי המשמורת על הילד איתן בירן, שאיבד את כל משפחתו בקריסת הרכבל באיטליה דודתו מצד אמו הודפת את האשמה כי נחטף לישראל: "נאלצנו להשיבו לארץ לאחר שלא היה לנו שום רקע על מצבו הנפשי והבריאותי", הערכה: בית המשפט בהאג יורה על השבתו לאיטליה

מחריף המאבק סביב המשמורת על איתן בירן
זיקת התרסקות הרכבלים צילום: שירות הכבאות באיטליה

אתמול, לאחר שנודע כי הילד איתן בירן בן ה-5, הניצול היחיד מאסון הרכבל באיטליה, הוטס על ידי בני משפחתו של אמו לישראל, הגישה משפחת האב תלונה במשטרה האיטלקית בטענה כי הילד נחטף. כך מדווח הבוקר מתן וסרמן ב'מעריב'.

אך בראיון שנתנה אתמול גלי פלג, אחותה של האם טל בירן ז"ל, היא טענה כי "איתן לא נחטף. הוא חזר הביתה". עוד טענה אמש המשפחה בארץ כי הילד "נמצא בטיפול בשיבא". פלג, ששוחחה עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ברדיו 103FM ,טענה כי למשפחתה לא הייתה ברירה אלא להשיב את איתן לישראל "לאחר שלא היה לנו שום רקע על מצבו הבריאותי והנפשי".

בנוסף אמרה כי משפחתו של האב, המתגוררת באיטליה, שקיבלה משמורת זמנית על איתן לאחר האסון, "הסתירה מאיתנו כל פיסת מידע עליו. אם השופטת לא הייתה קובעת מפגשים לא היינו רואים אותו. זה לא הגיוני שקובעים את גורלו של ילד קטן עד גיל 18".

כזכור על פי פרטי התלונה שהוגשה במשטרת איטליה, איתן בילה את השבת האחרונה עם סבו שמואל פלג בעיר פאביה בצפון המדינה. לאחר שהסב לא השיב את איתן לדודתו, אחותו של אביו, החלו ניסיונות לאתרו. בשעות הערב קיבלה המשפחה באיטליה מסרון מהסב שבו נכתב "איתן חזר הביתה". ככל הנראה משפחתו של איתן מצד האם הצליחה להביאו לישראל בזכות העובדה כי בניגוד להוראות בית המשפט באיטליה, המשפחה המשיכה להחזיק בדרכונו הישראלי של הילד.

עוד מדווח מתן וסרמן ב'מעריב', כי להערכת מומחים לדיני משפחה ומשפט בינלאומי, הבאת בירן לישראל תשפיע על ניהול המאבק המשפטי בין שתי המשפחות. "סביר להניח שתוגש תביעה לפי חוק אמנת האג", מסבירה עו"ד אלינה פינקלשטיין להב, מומחית לדיני משפחה וירושה. "תרחיש שסביר שיקרה הוא כי בית המשפט בהאג יקבע שמקום מגוריו של הילד הוא באיטליה ויורה על השבתו לשם. "יש מקרים שבהם בית המשפט לא מורה על השבת הקטין למקום מגוריו, אולם מדובר באירועים חריגים ביותר, כאשר ישנה סכנה ברורה שנשקפת לילד – מה שככל הנראה לא מתרחש בתיק הזה".

כזכור איתן בן ה-5 הוא היחיד ששרד מנפילת קרון רכבל באיטליה בחודש מאי האחרון, אז נהרגו 14 בני אדם, ביניהם הוריו וסבו וסבתו של איתן.

איתן בירן אסון הרכבל באיטליה מאבק משפטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד