ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לילה שלישי ברציפות

הסלמה בדרום: צה"ל תקף בתגובה לירי, רקטה נורתה באישון ליל

לילה שלישי ברצף: חיל האוויר תקף הלילה (שני) ארבעה אתרים צבאיים של חמאס ברצועה בשני סבבים נפרדים - כך לפי דובר צה"ל. גל התקיפות הראשון הגיע בתגובה לרקטה ששוגרה מהרצועה ויורטה | בהמשך תקף צה"ל בתגובה על שיגור נוסף - שיורט בזמן התקיפה הראשונה

הסלמה בדרום: צה"ל תקף בתגובה לירי, רקטה נורתה באישון ליל
תקיפה בעזה צילום: פלאש 90

צה"ל שב ותקף הלילה באופן נרחב מטרות של ארגון הטרור חמאס, בתגובה לירי הרקטה אתמול לעבר שדרות. בזמן התקיפות הופעלה אזעקת צבע אדום בכמה יישובים בעוטף עזה, כתוצאה מרקטה ששוגרה מהרצועה. מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטה ולא נמסר על נפגעים או על נזק.

במהלך התקיפות פגעו מטוסי קרב הלילה בארבעה מוצבים צבאיים ובהם מספר מטרות שבתוכן ממוקמים נכסי ארגון הטרור חמאס. בין היתר, שימשו המוצבים כמתחמי אימון מרכזיים של ארגון הטרור, מוקמו בהם מחסנים לאחסון וייצור אמצעי לחימה ואף מנהרת טרור.

"פעם נוספת בוחר ארגון הטרור חמאס לפעול בדרכי הטרור על פני שיקום הרצועה", מסר דובר צה"ל. "צה"ל לא יקבל מצב בו ארגוני הטרור פועלים כנגד העורף הישראלי. צה"ל ימשיך להגיב בתקיפות כנגד פעולות הטרור משטח הרצועה ורואה בארגון חמאס כאחראי לכל הנעשה ברצועת עזה".

בהמשך הלילה, תקף צה"ל מטרות נוספות בתגובה לירי הרקטה שבוצע בזמן התקיפות. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב תקפו בשנית מטרות חמאס בעקבות רקטה שנורתה ויורטה במהלך גל התקיפות, מוקדם יותר הלילה. מטוסי הקרב תקפו מוצב צבאי של חמאס בחאן יונס. בנוסף, נתקף מקלע כבד אשר ממנו בוצע ירי לעבר ישראל במהלך תקיפות צה"ל הלילה.

רקטה שוגרה אתמול (ראשון) לעבר העיר שדרות - זה הערב השלישי ברציפות: אזעקת צבע אדום הופעלה ברחבי העיר וביישובים במועצה האזורית שער הנגב, בשל שיגור שביצעו פעילי טרור מצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי  "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית".

מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטה בהצלחה ולפי שעה לא ידוע על נזק או נפגעים. במועצה האזורית שער הנגב עדכנו כי לא אותרו נפילות בשטח המועצה. "בהמשך לאזעקה שנשמעה, נעדכן שלאחר בדיקה, לא אותרו נפילות בשטח שער הנגב. ואין נזק לרכוש", נמסר.

שיגור הרקטות והתקיפות מגיעות ברקע הדיווח אמש כי למרות המחאות של בכירי הממשלה כיום בשבתם באופוזיציה נגד מזוודות הכסף הקטארי שהועברו לרצועה בתקופת כהונת נתניהו, וההבטחה של הממשלה החדשה שלא תנהג בצורה דומה, אמש (ראשון) פורסם כי ראש הממשלה נפתלי בנט שוקל להחזיר את הפרקטיקה של מזוודות הכסף לרצועה, במטרה להגיע לרגיעה ביטחונית.

לפי הפרסום של ניר דבורי ב-'N12' לאחר דיונים רבים שקיים בנט בנושא, הוא ראה כי אין פתרון אחר מלבד הכנסת הכסף הקטארי לרצועת עזה. רק לפני מספר חודשים אמר בנט כי "מזוודות הדולרים לעזה צריכות לעבור מהעולם - דברים ישתנו", נראה כי כעת הדברים נראים אחרת וכאמור ראש הממשלה שוקל לחזור לפרקטיקה הישנה של העברת מזוודות הדולרים לרצועה.

בנוסף, כפי שדווח אמש, שר החוץ הציג אמש את תכניתו באשר לשינוי המדיניות מול רצועת עזה, שכוללת התחייבות חמאס לשקט ארוך טווח בתמורה לשיקום תשתיות. "בעולם בוחנים את הרעיון", סיפר.

בנאום שנשא אמש (ראשון) בכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, הציג יאיר לפיד את תוכניתו, לפיה ישראל תשקם את התשתיות ברצועה, ובתמורה חמאס יתחייבו לשקט ארוך טווח. לאחר מכן, כך לפי התוכנית, תקודם הקמת נמל וחיבור תחבורתי בין עזה לגדה המערבית.

"הקהילה הבינלאומית תפעיל מנופים על החמאס כדי לסייע במאמץ למנוע את התעצמותו. היא תפעל להדק את הפיקוח על ההברחות, ויוקם מנגנון פיקוח כלכלי שימנע הסטת משאבים להתעצמות החמאס", אמר לפיד.

הוא הדגיש: "כל הפרה מצד החמאס תעצור את התהליך. בשלב הראשון תיושם הנוסחה הביטחונית שהציג ראש הממשלה נפתלי בנט: תמורת שקט, אנחנו מוכנים לתת יותר מבעבר. אם יופר השקט, החמאס ויתר הארגונים צריכים לדעת שהתגובה תהיה קשה יותר מבעבר".

לדעת לפיד, התנעה של תהליך הסדרה בעזה, תייצר תנאים נוחים יותר למשא ומתן מדיני בעתיד אם וכאשר יבשילו התנאים: "ראינו בעבר שסבבי הלחימה בעזה פוגעים גם בסיכוי לחזור לשולחן המו"מ".

עזה צה"ל חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד