י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המאבק בזייפנים

עצמאים יחויבו בהתקנת 'דלקן' כדי לקבל ניכוי מס

רשות המסים תדרוש מכל עצמאי שמעוניין לקבל ניכוי במס על הוצאות דלק להתקין ברכבו התקן תדלוק, כלומר דלקן, פזומט ודומיהם, כדי למנוע הונאות

עצמאים יחויבו בהתקנת 'דלקן' כדי לקבל ניכוי מס
משאבת דלק צילום: pixabay

מתיקון חדש לתקנות מס הכנסה אשר צפוי להיכנס לתוקף בעוד כחודשיים. עולה, כי כדי לקבל את ניכוי המס יצטרך בעל הרכב להיות מחובר למערכת חשבונות ממוחשבת "המאפשרת הפקת קבצים המכילים פרטים לגבי מספר הרישוי של הרכב המתודלק, תצרוכת הדלק, סוג הדלק הנצרך, תאריך ושעת התדלוק ומספר הקילומטרים שנסע הרכב, ובתנאי שהתדלוק בוצע באמצעות התקן תדלוק אוטומטי והעוסק מחזיק עבור אותו חודש דוח ריכוז חודשי".

המשמעות במקרה כזה היא שמאות אלפי עצמאים אשר נוסעים בכבישי ישראל ומקבלים הכרה במס על הוצאות הדלק שלהם, יחויבו עד ה-1 בנובמבר השנה להתקין ברכב התקן תדלוק או לוותר על ההכרה במס. כיום עצמאים אלה מסתפקים כאמור בהגשת חשבוניות עבור הדלק, מה שלפי רשות המסים מייצר "הגדלה פיקטיבית של הוצאות לצרכי מס הכנסה, מס ערך מוסף ובלו, והדבר מביא לפגיעה קשה בהכנסות המדינה ממסים".

חיוב התקנת התקן התדלוק יחול לא רק על מכוניות ורכבים מסחריים, אלא גם על אופנועים וקטנועים. לפי רשות המסים תוספת הכנסות המדינה כתוצאה מצעד זה צפויה לעמוד על 280 מיליון שקל בשנת 2022 ועל 400 מיליון שקל בשנה משנת 2023 ואילך.

דלק התקף התקנה עצמאיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד