י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שיעורי התחסנות נמוכים

ללא מחוסנים: בתחילת אוקטובר יפוג תוקף התו הירוק

בתחילת אוקטובר יפוג תוקף התו הירוק עבור מי שלא התחסן במנה השלישית או שחלפו יותר מחמישה חודשים מאז החיסון השני שלו – אבל נתוני משרד הבריאות מעלים תמונה מדאיגה: שיעורי ההתחסנות במנה השלישית נמוכים במיוחד, בעיקר בשכבות הגיל הצעירות

ללא מחוסנים: בתחילת אוקטובר יפוג תוקף התו הירוק
חיסון. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על פי נתוני משרד הבריאות כפי שמופיעים באתר המשרד - רק 21.7% מהישראלים בני ה-20 עד 29 התחסנו במנה שלישית, ופחות משליש מבני ה-30 עד 39 קיבלו את הבוסטר. בקרב בני ה-40 ומעלה יש יותר היענות לחיסון, ושיעור המתחסנים עומד על כ-42%, גם הטבות משמעותיות, ובהן הפטור מבידוד לשבים ארצה שחוסנו במנה שלישית ממדינות שאינן אדומות, לא הביאו בסופו של דבר לעלייה הצפויה בשיעורי ההתחסנות ולא עודדו את הצעירים להגיע למתחמי החיסונים. כך מדווח הבוקר אדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות'.

במערכת הבריאות מעריכים כי הסיבות המרכזיות לוויתור על החיסון השלישי בקרב צעירים הן חשש משגרת חיסונים אחת לחצי שנה, פחד מתופעות הלוואי, צמצום הפעילות בענף התעופה והיעדר תמריצים אטרקטיביים לחיסון. גם בקופות החולים מודים: המתחמים ריקים, הצעירים לא מגיעים ואין שום תוכנית אסטרטגית להביאם.

"כשיצא העדכון של משרד הבריאות על השינויים במדיניות התו הירוק והנסיעות לחו"ל, ראינו שזה דחף את האוכלוסייה הצעירה להתחסן, אבל הגל הזה נחלש", מסביר ד"ר דורון דושניצקי מחטיבת הרפואה של לאומית שירותי בריאות. "ראינו מתחמים מלאים שהיום עומדים כמעט ריקים. למרות ההסברים של הרופאים והניסיון להעלות את המודעות גם במדיה, הם עדיין לא מגיעים להתחסן. היה מומנטום שדי מהר נחלש. היום אנחנו לא מאתרים מסה של צעירים שנתקלת בקשיים למצוא תור פנוי".

גם בקופות חולים נוספות מצביעים על שיעורי ההתחסנות הנמוכים ומעידים על המתחמים הריקים ועל חוסר בהירות מצד המשרד. "כמו שאנחנו רואים, באופן כללי, יש ירידה באחוזי ההתחסנות ככל שהגיל נמוך יותר. אני לא מכיר תוכנית של משרד הבריאות להעלות כרגע את מספר המתחסנים", אומר ד"ר דוד דביר, ראש אגף רפואה ראשונית בקופת חולים מאוחדת וחבר בוועדה המייעצת לחיסוני קורונה.

במשרד הבריאות לא הגיבו לפניית "ידיעות אחרונות" באשר לשיעורי ההתחסנות הנמוכים. מלשכת שר הבריאות ניצן הורוביץ לא התקבלה תגובה לשאלה כמה התחסנו בניידות החיסון המיועדות לפריפריה שהוצבו ביישובים עם שיעורי התחסנות נמוכים, יוזמה של הורוביץ עצמו.

חיסון לקורונה תו ירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד