ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כאוס במשל"ט הקורונה

הסתדרות המורים: עצרו את החקירות האפידמיולוגיות בכיתות

הסתדרות המורים מחריפה את המאבק נגד משרד החינוך: המז"כלית יפה בן דויד הנחתה אמש את מנהלי בתי הספר שלא לבצע עוד חקירות אפידמיולוגיות במוסדות, כך שכאשר תלמיד יתגלה כמאומת לקורונה - כל התלמידים בכיתה או בגן יישלחו באופן אוטומטי לבידוד, למעט בעלי תו ירוק

הסתדרות המורים: עצרו את החקירות האפידמיולוגיות בכיתות
תלמידים ישראלים, אילוסטרציה צילום: Yossi Zamir/Flash90

מנהלי בתי הספר מעידים כי בשבועיים האחורונים מתחולל כאוס במשל"ט הקורונה (מרכז שליטה ובקרה) של משרד החינוך. לטענתם, מצובת התלמידים אינה מעודכנת - כך שתלמידים לא נרשמים כחיוביים לקורונה למרות בדיקת PCR, הכיתה שנחשפה ממשיכה להגיע לבית הספר.כך מדווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

מזכל"ית הסתדרות המורים בן דויד אמרה כי המשל"ט קרס, מנהלים נאלצו להמתין שעות למענה ולעיתים אף יומיים שלמים, בעקבות תלונות מנהלים הודיע בסוף משרד החינוך כי המשל"ט תוגבר בכוח אדם כי בוצעו שינויים ותיקונים נדרשים, אולם מנהלי בתי הספר טוענים כי העומס נמשך.

מנהל מצפון הארץ סיפר ל'ידיעות אחרונות', כי מזה עשרה ימים הוא עוסק אך ורק בענייני הקורונה ואינו מתפנה לעניינים פדגוגיים. "התקשרתי אליהם במשך שעות והאמת שעד עכשיו לא חזרו אליי", סיפר אתמול. "יש בלגן גדול בבתי הספר, תלמידים מאומתים ואחרים שמחויבים בבידוד - אבל המשל"ט לא מדווח לנו. אנחנו מקבלים דיווחים מההורים ומחליטים על דעת עצמנו להוציא את הכיתה לבידוד כיוון שאין מענה במשל"ט. כנו ממנהלי בתי ספר לחוקרים אפדימיולוגיים, ואנחנו פשוט קורסים".

בניסיון למנוע ככל האפשר כניסה של תלמידים מאומתים לכיתות לאחר חגי תשרי, משרד החינוך ומשרד הבריאות נערכים למבצע בדיקות מהירות נוסף שיבוצעו על ידי ההורים במהלך חול המועד סוכות. במשרדים חוששים כי החזרה מחופשת סוכות, אחרי מפגשים עם המשפחה המורחבת ומבילויים המוניים, תוביל להתגברות התחלואה - ומתייחסים לסיום תקופת החגים באותה הדריכות כמו אל פתיחת שנת הלימודים.

הסתדרות המורים קורונה מערכת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד