ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לקראת חתימה • החינוך ל'יש עתיד' תמורת הפנים

נמצאה נוסחת הפשרה: החינוך ללפיד, תמורת ויתור על הפנים • ועדת הכספים תופקד בידי הבית היהודי • אלי ישי: "מפלגת 'בנלפיד' - בוגרי החוג לסחטנות פוליטית"

השלישיה. צילום: פלאש 90
השלישיה. צילום: פלאש 90



לאחר אוסף הספינים והשמועות, נמצא הפתרון המוסכם שיביא לחתימת הסכם קואליציוני בין הליכוד, יש עתיד והבית היהודי.

בנט בירך את יאיר לפיד שגילה לדבריו, "נחישות ומנהיגות". "בשעות אלה מורכבת ממשלה ברעות וערבות הדדית. הממשלה הזאת תדאג לכל עם ישראל", אמר.

המחלוקת בימים האחרונים התנהלה עיקר על גורלו של משרד החינוך. מחד, יאיר לפיד התעקש לקבל את התיק עבור מספר 2 ברשימתו - הרב שי פירון, ומאידך - גדעון סער הבהיר לנתניהו כי הוא מעוניין להישאר במשרד, ומלבד התמיכה החרדית לה זכה, גם בליכוד פנימה לא חפץ נתניהו לעורר מהומות.

עד כה הוצעו פשרות שונות, שנידחו כולן על ידי המעורבים. הערב (ד) הציג נפתלי בנט לליכוד את הצעת הפשרה, על פיה יש עתיד תקבל את תיק החינוך ותוותר בתמורה על משרד הפנים. הצעת הפשרה התקבלה על כל הצדדים, וכבר הלילה צפויה חתימה על הסכם קואליציוני.

עוד תקבל 'יש עתיד' את תיק הבריאות, תיק הרווחה ותיק המדע.

עוד בנושא:
מו"מ בשתי חזיתות • לקראת החלטה על ממשלה: יאיר לפיד או החרדים?

לפי המסתמן, אם ההצעה תתקבל, שי פירון ימונה לשר החינוך. שר הפנים יהיה גדעון סער. ועדת הכספים תינתן, ככל הנראה, לניסן סלומיאנסקי מהבית היהודי, יש עתיד 'תתקפל' ותסכים למינויו של עמיר פרץ כשר נוסף מטעם התנועה, וכן למינויו של סגן שר נוסף מהליכוד, כדי לאפשר לנתניהו לרצות את אנשי מפלגתו.

עוד מסתמן: בנט יהיה סגן ראש הממשלה, שר התעשייה המסחר והתעסוקה ומחזיק תיק הדתות, התפוצות וירושלים. אריאל צפוי להיות שר הבינוי והשיכון ולקבל אחריות גם על מנהל מקרקעי ישראל.

חבר הכנסת אורי אורבך, ימונה לשר הספורט, סגן שר הדתות יהיה הרב אלי בן דהאן שיקבל סמכויות מורחבות הכוללות מערך הגיור, הרבנות הראשית ואגף הישיבות.

באשר למסתמן בסיעת הליכוד, יובל שטייניץ יהיה שר האנרגיה והמים וזאב אלקין סגן שר החינוך.

מוקדם יותר היום נפגשו לפיד ובנט בביתו של לפיד בתל אביב. השניים שוחחו שעה קלה ותיאמו עמדות.

אלי ישי: פוליטיקה ישנה

אלי ישי תקף בדף הפייסבוק שלו את הממשלה המסתמנת וקובע: "הם לעולם לא יהיו מנהיגים".

"הייתה אפשרות של יצירת קואליציה משותפת", כתב, "ממשלה שהייתה משקפת את כלל האוכלוסיות בחברה הישראלית להתמודד על כלל הבעיות והמחלוקות ולפתור אותן.

"לצערי, אלו שהבטיחו לעם "פוליטיקה חדשה", התבררו בסופו של דבר כבוגריו המצטיינים של החוג ל "סחיטות פוליטית", רוצים לראות ממשלה בלי חרדים ויהי מה.

"החרדים אינם קבוצה לצד החברה הישראלית, הם חלק ממנה כמו: הקיבוצניקים, החילוניים, העולים ושאר הקבוצות בחברה. את הבדלי הגישות והבעיות פותרים בהידברות והבנה, ולא אחד על גבו של השני.

"צר לי כי המצטרפים החדשים, רחוקים מלהפנים זאת. הם תמיד יהיו פוליטיקאים אך לעולם לא מנהיגים. קשה לי לראות מציאות בה רה"מ יוכל להנהיג את המדינה על שלל גווניה בעודו שבוי בצינוק הגחמות והשינאה שנבנה ע"י הציר החדש. ולאנשי הרשימה המשותפת, בנלפיד,

"ברכות על הקמת המפלגה החדשה, צר לי שאין לכם במשותף יותר מאשר שינאת האחר. אתם הדוגמא הטובה ביותר, בראייה עכשוית והיסטרית, מה אחים לא עושים זה לזה".

ח"כ אורי מקלב מ'יהדות התורה' הגיב: "הממשלה הזאת מושתתת על ציר של שנאה ורדיפה. מאחורי המילים היפות- עומדת מערכת עויינת המתנכלת באופן שיטתי ובאדיקות בעולם התורה, במערכת החינוך ובכל דבר שבציפור נפשה של היהדות". "הברית הזו היא ברית שבוגדת בה' ובתורתו. נעמוד חזית אחת להדוף בנחישות ובעוצמה את הקמים עלינו לכלותינו".
פירון חינוך יאיר לפיד הסכם קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד