ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מה שלום האתר שלי? כמה בדיקות שכדאי לבצע בקביעות

אם אתם מנהלים אתר אינטרנט, חשוב שתקיימו מעקב מתמיד אחר ביצועיו ומצבו. כיצד תוכלו לעשות זאת בקלות? הנה כמה בדיקות שיעזרו לכם תמיד להישאר בעניינים

מה שלום האתר שלי? כמה בדיקות שכדאי לבצע בקביעות
קידום אתר צילום: unsplash

אתר אינטרנט הוא דינאמי ומשתנה כל הזמן. עדכוני תוכן, עיצוב ומבנה מבוצעים בו מעת לעת ומשפיעים על איכותו וביצועיו, ולצד זאת, הזירה התחרותית שבה הוא פועל משתנה כל הזמן וכללי המשחק בה מתעדכנים אחת לתקופה. בעל אתר המבקש לשמור על איכות האתר שתחת ניהולו צריך להיות תמיד "עם האצבע על הדופק" – לדעת מה מצבו של האתר, לנטר את הבעיות שעלולות להופיע בו ולהגיב לשינויים שנכפים עליו. רק כך יוכל האתר להישאר תחרותי ולהביא לתוצאות הרצויות לאורך זמן.

אם כן, כיצד ניתן לעקוב אחר מצבו של האתר בזמן אמת ולוודא כי הוא פועל היטב? לפניכם כמה בדיקות, בהמלצת מומחי קידום אתרים מקצועיים, שחשוב לבצע באתר באופן קבוע:

מהירות דפי האתר

מהירות הטעינה של דפי אינטרנט היא גורם השפעה חשוב על חוויית המשתמש באתר ועל דירוגו בדפי התוצאות של גוגל. גולש המגיע לדף אינטרנט שאינו נטען מהר מספיק, עלול לנטוש את האתר ולעבור לאתר אחר, שיענה על מבוקשו. בכך האתר למעשה מאבד תנועת גולשים יקרת ערך, וכך גם נפגע ציון התנועה שלו, המשפיע רבות על מיקומיו בגוגל. גוגל עצמה מייחסת חשיבות רבה למהירות הטעינה של האתר והיא מעדיפה לדרג גבוה אתרים מהירים יותר.

אז מה אפשר לעשות? קודם כול, חשוב לעקוב אחר ציוני המהירות של האתר הן בעבור הדסקטופ הן בעבור המובייל. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא להשתמש בכלי בדיקת המהירות החינמי של גוגל, Pagespeed Insights Test. כלי זה מאפשר לכם לבדוק כל דף אינטרנט ולגלות מהי מהירות הטעינה שלו. בנוסף, הכלי יציג שלל מדדים חשובים המשפיעים על חוויית הגלישה באתר ויספק המלצות לשיפור ולתיקון. אם יש לאתר מתכנת טוב שיודע לבצע המלצות אלו – תוכלו לשפר את מצבו של האתר ולהגדיל את תנועת הגולשים אליו. 

התאמה למובייל

בימים שבהם נפח משמעותי מתנועת הגולשים לאתרים מגיעה ממכשירי הסמארטפון, עולה החשיבות של התאמת האתר למכשירי מובייל. אתרים הנטענים היטב במכשירי מובייל ומאפשרים גלישה נוחה ונעימה הם אתרים שיגרמו לגולשי המובייל לשהות בהם זמן רב יותר וגם שידורגו גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

על מנת לגלות מהי מידת התאמתם של דפי האתר שלכם למובייל, תוכלו להשתמש בכלי חינמי נוסף של גוגל, Mobile-Friendly Test. בכלי זה תוכלו לבדוק כל כתובת אתר ולגלות אם יש בעיות המונעות מהדפים להיות מוצגים בצורה האופטימלית במכשירי מובייל. גוגל תתריע בפניכם על בעיות הייחודיות לגלישה במובייל, כגון "רכיבים הניתנים ללחיצה קרובים מדי זה לזה". תקנו את הבעיות שעלו בבדיקה והמשיכו בניטור קבוע של מצב הדפים על מנת להבטיח כי גולשי המובייל יצליחו להגיע אל האתר שלכם וגם ייהנו לשהות בו.

מטמון הדפים

על מנת לוודא כי גוגל סורקת היטב את דפי האתר שלכם וכי היא מצליחה לזהות היטב את כל הרכיבים השונים בהם, מומלץ לבצע מעת לעת בדיקה של מטמון הדפים. מטמון הדף הוא למעשה תמונת מצב של האתר כפי שהוא נקלט על ידי הזחלנים של גוגל בסריקה האחרונה. בדיקה קבועה של מטמון הדפים תאפשר לכם לזהות בעיות תצוגה ובעיות טכניות שעשויות לפגוע בביצועי האתר.

על מנת לבדוק מטמון של דף, יש לגלוש אל הדף עצמו ואז להוסיף בתחילת כתובת ה-URL שלו את האופרטור cache:. הבדיקה תגלה לכם מהי כתובת הדף שגוגל אינדקס, מתי בוצעה הסריקה האחרונה וכיצד נראה הדף בסריקה זו. אם תבצעו ניטור מתמיד ותתקנו בעיות המתגלות במטמון הדפים, תוכלו לשמור על האתר ברמת תקינות טובה.

אתר אינטרנט הוא אינו פרויקט חד-פעמי. גם לאחר שהושלמה בנייתו והעלאתו לאוויר, הוא דורש עבודה קבועה ותשומת לב מעמיקה. תוכלו לפנות לעזרת איש מקצוע שינטר בעבורכם את מצב האתר וידאג לתיקונים ולשינויים נדרשים, ותוכלו גם ללמוד לעשות זאת בעצמכם, בעזרת קורס קידום אתרים אונליין לבעלי אתרים. אז מה שלום האתר שלכם? זה לחלוטין תלוי בכם.  

קידום אתרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד