כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ישיבת ההסדר זוכרת

שלושים לפטירת הגא"ד אויערבעך: "רבם של כל בני הגולן"

במלאת ימי השלושים יום להסתלקותו של רבה של טבריה, הגאון רבי אברהם דב אויערבך זצ"ל, ערכה ישיבת ההסדר הגולן יום עיון והתעוררות לזכרו של הרב שהיה מקושר בליבו ובנפשו לישיבה

שלושים לפטירת הגא"ד אויערבעך: "רבם של כל בני הגולן"
הגרא"ד אוירבאך צילום: שלומי כהן

במלאת שלושים יום לפטירת רבה של טבריה, הגאון רבי אברהם דב אויערבך זצ"ל, ערכה ישיבת ההסדר הגולן יום עיון והתעוררות לזכרו של הרב שהיה מקושר בליבו ובנפשו לישיבה.

את יום העיון פתח ראש הישיבה הרב יואל מנוביץ. הרב נשא דברים בעניין הכרת הטוב לרב אויערבך. בדבריו אמר כי הרב היווה קרן ירושלמית בצפון הארץ, קרן של סקרנות ויצירתיות, שלוות הדעת והנפש, הומור, נחת, ומבט מיוחד. מכוח אותה קרן אור אנשי הגולן התברכו גם כן.

בשנותיה הראשונות של הישיבה, הרב היה מגיע לתת שיעורים כללים. בכנס שנת ה-40 לישיבה העביר הרב אויערבך את השיעור המרכזי. בכנס הבוגרים בכפר סבא לפני שנתיים, כלל הבוגרים קיבלו ספר של הרב אויערבך. אזכרה זו היא מדין הכרת הטוב, מתוך מחויבות מיוחדת לרב אויערבך, בכל שנותיו ותמיכתו בצפון בכלל ובגולן בפרט.

יום העיון לזכרו של הרב אוירבך

לאחר ראש הישיבה נשא דברים הרב ישי סמואל, ראש מערך הכשרות בגולן, שהיה בקשר רציף עם הרב אויערבך. בדבריו אמר הרב סמואל כי כותרת מודעת האבל שפורסמה ברמת הגולן על פטירתו של הרב אויערבך הייתה "רבם של כל בני הגולן".

שנים רבות הצפון היה ריק מתורה, היה חסר אור של תורה. הרב אויערבך הגיע לטבריה צעיר מאוד, כאשר עולם התורה שם היה דל מאוד. ומשם יצאה אורה של תורה. רמת הגולן, וכן יישובי עמק בית שאן והגליל, זכו באור התורה שבקע מטבריה לכל אזור הצפון.

הרב אבי סמוטריץ', בעברו ר"מ בישיבה, נשא דברים גם כן. הרב זז מעט מהעמוד על מנת שלא לעמוד במקום בו עמד הרב אויערבך כאשר נשא את דבריו בישיבה לפני עשרות שנים. הרב סמוטריץ' לימד את אחד ממאמריו של הרב אויערבך העוסק בברכת התורה ובפרשת האזינו.

בדבריו התייחס לכך, שדברי התורה צריכים להיות פשוטים, בהירים ומובנים, כדרכו של הרב אוירבך. את יום העיון חתם ממלא מקומו של אביו הגאון רבי אהרון אויערבך.

הגר"א אויערבך בתחילה נשא דברי שבח על אביו: "אבא היה עילוי, עוד בסלבודקא. לאבא היה כינור בלב, כל דבר שיצא מפיו היה מאיר, נדבקו בו כולם באהבה. צריך ללמוד מדרכיו. אבא המתנה להיות ראב"ד דטבריה בגיל 22 בסה"כ, וקומתו הייתה מעל ומעבר".

הרב גם דיבר גם כן על התרגשותו של אביו ממצוות, השמחה הרבה שהייתה לו כל פעם שבירך. הוא תיאר כל כולו היה צעקה פנימית לקב"ה. ובירך שנזכה בעזרת ה' להדבק בדרכיו".

הרב אברהם דב אוירבך טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד