י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מורה נבוכים

כך הבנק מרוויח כסף על לוקחי המשכנתאות

בשעה טובה קיבלתם משכנתא, אבל הבנק דורש מכם ביטוח משכנתא. היכן כדאי לרכוש ביטוח משכנתא – במסלול שהבנק מציע לכם או דרך חברות הביטוח? מורה נבוכים שיעשה לכם סדר • ויש גם הטבה לגולשים

כך הבנק מרוויח כסף על לוקחי המשכנתאות
ביטוח משכנתא צילום: Yossi Zamir/Flash90

עבור מי שלא מונח בפרטים ובמונחים המקצועיים, ביטוח המשכנתא נשמע כמו משהו לא הכרחי.

כל מי שנטל משכנתא בחייו, יודע עד כמה הבירוקרטיה דורשת מאיתנו זמן רב, אינספור מסמכים וסבלנות אין קץ, עד שמקבלים את האישור המיוחל לקבלת המשכנתא. ביטוח משכנתא, למי שלא למד את הנושא, נשמע כמו ניסיון להרוויח עוד קצת כסף על גבם של לוקחי המשכנתאות, או לכל הפחות ניסיון לבטח את המערכת הבנקאית ולא את נוטלי המשכנתא.

בפועל, ביטוח משכנתא מגן על שני הצדדים בעסקה. גם הבנק שרואה בנכס המקרקעין כביטחון להמשך פירעון ההלוואה ע"י נוטלי המשכנתאות, דורש בטוחה למקרה שערך הנכס ירד או ייהרס. אולם גם מי שנוטל משכנתא, מבטח את עצמו בביטוח חיים למקרה של מוות חלילה של אחד מבני הזוג.

אורי טרבלסי, מנכ"ל 'יתרונות ביטוח', ומי שעוסק בביטוחי משכנתאות כבר שני עשורים מסביר ל"בחדרי חרדים": "למי שאינו מונח בתחום ביטוחי המשכנתאות נסביר בקצרה. כאשר הבנק מחייב אתכם לעשות ביטוח משכנתא בזמן נטילת משכנתא, הפוליסה מורכבת משני חלקים השלובים זה בזה: פוליסת ביטוח מבנה ופוליסת ביטוח חיים. החלק הראשון נועד לבטח את שני הצדדים במקרה של ירידת ערך הנכס, או במקרי קיצון כאשר הנכס נהרס או יוצא מכלל שימוש לחלוטין. החלק השני של ביטוח המשכנתא, מהווה למעשה פוליסת ביטוח חיים בכל הקשור להמשך תשלומי החזר המשכנתא. כלומר, במידה ואחד מנוטלי המשכנתא הלך לעולמו, יתרת תשלומי המשכנתא לא תיפול על כתפי המשפחה. במקרה של אובדן חיים, מופעלת פוליסת ביטוח החיים בביטוח המשכנתא".

טרבלסי מסביר מדוע חשוב לרכוש ביטוח משכנתא דווקא מחברת ביטוח ולא במסלול הבנקאי. "ראשית, ביטוח משכנתא בחברת ביטוח זולה יותר משמעותית וההחזר החודשי נמוך יותר. שנית, רק כאשר רוכשים ביטוח משכנתא דרך חברת ביטוח, ניתן להשוות בין מגוון ביטוחי המשכנתא השונים של חברות הביטוח ובכך לבחור את חברת הביטוח המתאימה ביותר עבורכם. קר סוכן ביטוח שמכיר היטב את תחום הביטוחים, יכול להציע לכל אחד את מסלול ביטוח המשכנתא בהתאמה אישית".

כעת, זה גם משתלם לכם הרבה יותר לעשות ביטוח משכנתא ב'יתרונות', שמעניקה לכם הטבה כפולה: גם חודשיים מתנה וגם 60% הנחה על הביטוח בשנה הראשונה.

השאירו פרטים וקבלו מידע על המבצע המיוחד>>>

ביטוח משכנתא מחזור משכנתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד