י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המוקד ההלכתי של מאוחדת

הנחיות הלכתיות רפואיות לקראת צום יוה"כ

מכון המחקר של מאוחדת בשיתוף מוקד ה.ר.ב. מפרסם הנחיות הלכתיות רפואיות לקראת צום יוה"כ ויפעיל קו פתוח 24 שעות עד יוה"כ

הנחיות הלכתיות רפואיות לקראת צום יוה"כ
הנחיות ליום כיפור צילום: ישראל כהן

לקראת יום כיפור מפרסם מכון המחקר של מאוחדת בשיתוף מוקד ה.ר.ב. קובץ הנחיות הלכתיות רפואיות לקראת צום יוה"כ כאשר על המידע חתומים גם רופאי מאוחדת הבכירים.

ההלכות נכתבו ע"י הרה"ג רבי אשר לנדאו שליט"א, ראש תחום הלכה במכון המחקר של מאוחדת, בשיתוף ובהתייעצות עם מומחי הרפואה ומיטב הרופאים של מאוחדת ובתיאום עם רבני מוקד ה.ר.ב. קובץ ההלכות קיבל את הסכמתם של נשיאי מוקד ה.ר.ב  הגאון הגדול רבי משה שאול קליין שליט"א והגאון הגדול רבי שמעון בעדני שליט"א.

קובץ ההלכות כולל את כל העקרונות ההלכתיים לחולים ביום הכיפורים, פירוט מצבים רפואיים שונים הכולל מחלות לב, סכרת נשים הרות, יולדות, מיניקות,  מטופלי דיאליזה, אבנים בכליות, אי ספיקת כליות, דלקות, מושתלי איברים, חולים אונקולוגיים, יתר לחץ דם, טרשת נפוצה, הפרעות אכילה, חולים לאחר שבץ מוחי, חולים הנוטלים תרופות פסיכיאטריות, חולים במחלות מעיים, מחלות זיהומיות, צהבת ומחלות נוספות.

הרב אשר לנדאו ראש תחום תורה רפואה והלכה במכון המחקר של מאוחדת: "אני חושב שגולת הכותרת של העלון כמו של התפקיד הייחודי שלי במכון המחקר הוא הרתמות הרופאים הבכירים ביותר בקופה, בהנחיית המנכ"לית, לאשר כל מילה שנכתבה בעלון בפן הרפואי וכאשר היו לבטים בסוגיות מסוימות על היתר אכילה ושתיה בצום או היתר לצום עשינו התיעצויות עם רופאים נוספים ורבנים ובסוף העלון חתום על ידם כהמלצה רפואית הלכתית למצבים רפואיים שונים. הסכמת מרנן ורבנן הגאונים הגדולים הרב משה שאול קליין שליט"א והרב שמעון בעדני שליט"א מביאה את העלון כמותאם הלכתית לכל העדות ועל כך אנו מברכים".

הרב משה ברים מנהל המגזר החרדי במאוחדת: "מאוחדת רואה את המענה הרפואי ההלכתי ללקוחות מאוחדת כערך עליון ועל כן הפקנו יחד עם רבני המוקד חוברת מיוחדת לקראת יוה"כ. כך עשינו בעיצומה של מגפת הקורונה, כך עשינו בערב חג הפסח וכך אנו עושים לקראת  יום הכיפורים. מאוחדת זכתה לעשות שיתופי פעולה מבורכים בעבר וכן בתקופה זו עם מוקד ה.ר.ב. שמכיר ופועל רבות בתחום הרפואי-הלכתי בכל ימות השנה. אנחנו רואים חשיבות יתרה בהעמקת שיתוף הפעולה והרחבת הפעילות".

את הקובץ ההלכתי ניתן להשיג בכל ריכוזי הציבור החרדי ובפרסומים הנלווים בעיתונות החרדית.

בתוך כך בשיתוף פעולה בין מאוחדת למוקד ה.ר.ב ניתן יהיה לקבל מענה הלכתי ע"י רבני מוקד ה.ר.ב 24 שעות ביממה לשאלות בנושאי צום יום כיפור, בטלפון 02-5020202 שם תינתן האפשרות לקבל גם את המענה ההלכתי מקיף ע"י רבני המוקד בשילוב התייעצות עם מיטב המומחים של מאוחדת.

יו"ר מוקד ה.ר.ב., הרב ישראל פנחס טירנואר הביע את תודתו למאוחדת: "אנו פועלים בכל השנה לתת מענה הלכתי רפואי לכל פונה ובכל שעה. תמיד אנו מוצאים אוזן קשבת וסיוע מיוחד בקופ"ח מאוחדת שרואה לנגד עיניה את צרכיו של הציבור שומר התורה והמצוות. תודתי לרב משה ברים מנהל המגזר החרדי על היוזמה והרעיון, ולהרה"ג ר' אשר לנדא שליט"א על יגיעתו בעריכת החוברת היחודית אשר זכתה להסכמתם של נשיאי המוקד. שיתוף הפעולה המבורך בינינו בוודאי יניב עוד ועוד פירות לטובת הציבור".

מאוחדת שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד