ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פרסום ראשון

מקלב חשף: התוכנית החרדית נגד רפורמת הכשרות

מלחמת חורמה בכנסת וקמפיין ציבורי ענק כנגד הכשרות האלטרנטיבית: "נלחם מלחמה חורמה כאן בוועדות בכנסת זו תהיה מלחמת התשה, אנחנו ניידע את כל הציבור כי הכשרות החדשה הזו אינה כשרות", אמר מקלב בדיון ששודר, לסגן יו"ר הקואליציה ח"כ טופורובסקי

מקלב חשף: התוכנית החרדית נגד רפורמת הכשרות
אורי מקלב צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר הכנסת אורי מקלב חשף בדיון שהתקיים אמש (ראשון) באישון לילה בוועדת הכנסת את כוונת הסיעות החרדיות לאחר אישור רפורמת הכשרות המתוכננת בכנסת בשבועות הקרובים. הוא אמר כי מתוכננת מלחמת חורמה בוועדות, לצד קמפיין ענק במטרה ליידע את הציבור כי הכשרות החדשה אינה כשרות - "נלחם מלחמה חורמה כאן בוועדות בכנסת זו תהיה מלחמת התשה, אנחנו ניידע את כל הציבור כי הכשרות החדשה הזו אינה כשרות", אמר מקלב בדיון ששודר לסגן יו"ר הקואליציה ח"כ טופורובסקי.

חבר הכנסת מקלב תקף את הרפורמה המתוכננת ואמר: "זו צביעות מאין כמוה, אתם לוקחים את רבני הערים שכבר היום נותנים את הכשרות בערים השונות ומאפשרים להם לתת כשרות במסגרת הרפורמה שלכם, אם הרבנות רוצה סטנדרטים היא יודעת להחיל סטנדרטים בשביל מה צריך את כל הרפורמה הזו? הרפורמה הזו תחריב את כל המורה שהיה מגופי הכשרות".

מקלב הוסיף: "כל בעל עסק שלא יקבל כשרות מרב אחד ילך לרב אחר, בשום תחום לא הייתם עושים כזה דבר, תארו לכם שבעל עסק לא היה מקבל רישוי עסקים בעיריית תל אביב ילך לעיריית יבנה לקבל. כל הארץ תהיה בוקה ומבולקה - רק בכשרות אתם מאפשרים את זה".

"זה רפורמה כלכלית?", המשיך מקלב לתקוף, "אין דבר זול יותר מאשר רבנות מקומית בכל מקום ומקום בארץ - הרפורמה הזו באה להרוס ולא לבנות".

"יש דמוקרטיה במדינה", הסביר מקלב, "כל אחד יכול לפתוח עסק ללא כשרות רק שלא יקרה לעצמו כשר, שלא יטעה את הצרכנים. אך הם רוצים לאפשר את הטעיית צרכני הכשרות, לאפשר לבעלי עסקים להיקרא כשר למרות שאינם כשרים. בעלי העסקים רוצים את צרכני הכשרות אך לא מוכנים לתת להם מוצר כשר - אנחנו נדאג ליידע את כל הציבור, כל אחד ואחד מקריית שמונה ועד אילת כי הכשרות הזו איננה כשרות".

כשרות אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד