י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אירוח חם בעיר החוף"

בנט לאחר הפגישה עם נשיא מצרים: "תשתית לקשר עמוק"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נועד היום עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בשארם א-שייח׳ | "פגישה חשובה וטובה מאוד, יצרנו תשתית לקשר עמוק להמשך הדרך" • צפו בתיעוד

בנט לאחר הפגישה עם נשיא מצרים: "תשתית לקשר עמוק"
בנט ונשיא מצרים א סיסי צילום: לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נועד היום (שני), עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בשארם א-שייח'.

בפגישתם דנו המנהיגים בשורה ארוכה של סוגיות, ובכללן בדרכים להעמקת ולחיזוק שיתופי הפעולה בין המדינות, בדגש על הרחבת היקף הסחר ההדדיים, וכן בשורה ארוכה של סוגיות אזוריות ובינלאומיות.

ראש הממשלה בנט הודה לנשיא א-סיסי על תפקידה החשוב של מצרים באזור, וציין, כי בחלוף למעלה מארבעה עשורים הסכם השלום בין המדינות מוסיף לשמש אבן יסוד בביטחון המזרח התיכון וביציבותו.

וידאו: עומר מירון / לע"מ, סאונד: ניר שרף / לע"מ.

ראש הממשלה הדגיש את התפקיד המשמעותי שמצרים ממלאת בשמירה על היציבות הביטחונית ברצועת עזה, ובמציאת פתרון לסוגיית השבויים והנעדרים.

בתום הפגישה הודה ראש הממשלה לנשיא על האירוח החם בעיר החוף שארם א-שייח׳. שני המנהיגים סיכמו על המשך העמקת שיתוף הפעולה והשיח בין המדינות בכלל המישורים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר עם המראתו חזרה לישראל: "סיימתי עכשיו ביקור ראשון אצל נשיא מצרים. הפגישה הייתה חשובה מאוד וטובה מאוד. במהלך הפגישה, בראש ובראשונה, יצרנו תשתית לקשר עמוק להמשך הדרך. דנו בשורה של סוגיות בתחום המדיני, בתחום הביטחוני, בתחום הכלכלי, ובדרכים להעמיק את הקשר ולחזק את האינטרסים של המדינות שלנו".

וידאו: עומר מירון / לע"מ, סאונד: ניר שרף / לע"מ.

לדבריו, "ישראל הולכת ונפתחת למדינות האזור, והבסיס להכרה ארוכת השנים הזו היא השלום בין ישראל למצרים. לכן, בשני הצדדים אנחנו חייבים להשקיע בחיזוק הקשר הזה, ואת זה עשינו היום".

בנט התקבל בשארם א-שייח׳ על ידי שר החוץ המצרי, סמאח שוקרי, ושר המודיעין המצרי, עבאס כמאל.

לאחר מכן, פגש רה"מ את נשיא מצרים א-סיסי במתחם הנשיאותי לפגישה חמה בארבע עיניים שארכה כשלוש שעות. בתום הפגישה, החלה פגישת עבודה בהשתתפות הצוותים, בה השתתפו מהצד המצרי שרי החוץ והמודיעין, ומצד הישראלי ראש המל"ל, ד"ר איל חולתא, המזכיר הצבאי, אלוף אבי גיל, והיועצת המדינית, שמרית מאיר.

לאחר מכן, סעדו הצוותים לארוחת צהריים משותפת בהשתתפות ראש הממשלה והנשיא.

לאורך הפגישות דיבר הנשיא בערבית ותורגם לאנגלית, ראש הממשלה דיבר בעברית ותורגם לערבית.

א סיסי נפתלי בנט מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד