א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

פניני 'יום ליום': נפתלי בנט - 'עשיו', שי פירון - 'ראביי'

הבטאון הש"סי 'יום ליום', יוצא במתקפת נאצות נגד חברי הממשלה החדשה • הרב אלי בן דהאן מכונה 'בעל הזקן', ונפתלי בנט? "הצילני נא מיד אחי מיד עשיו"

היו ימים.  פלאש90
היו ימים. פלאש90

ביום ליום בטאון תנועת ש"ס, מתגייסים מיטב הכותבים בטורי הדעה ליום שאחרי, במיגוון נאצות וביטויי גנאי.

בטור "יורה דעה" של הכתב מנחם מן נכתבים בין היתר הדברים הבאים:

"בשעה ששורות אלו נכתבות נראה כי חלילה נסתם הגולל על עולם התורה. ממשלת ישראל סללה את דרכה לקדנציה הקרובה כשהיא ללא מזוזה כשרה בפתחה. בפעם הקודמת כשהוכתרה ממשלה כזאת ראה ראינו בכאב את תוצאותיה האיומות, דוגמת קברים שנעקרים ורבבות אנשים על טפייהם ועולליהם שנזרקים בבוז של 'נחישות ורגישות' מבתיהם.

"האנשים הללו הם 'אחים' לכל דבר ועניין ואת כאבם אנו כואבים עד עתה. גם בעתיד נכאב, את הרגש היהודי הם לא הצליחו לקחת מאתנו. אפילו לא נצקצק בלשוננו ונאמר: "אמרנו לכם" גם לא נשמח, זאת הבטחה. אך כנראה בדוקה היא האמרה "טוב שכן קרוב מאח רחוק" הו הו כמה רחוק.

"'מדינת היהודים' נמצאת עתה ללא יהודי כשר אחד בהנהגתה וזאת כבר סיבה טובה לדאגה. את הסטטוס-קוו שיופר עם נסיעתו הראשונה של קו ארבע מאות ושמונים מירושלים לתל אביב בעיצומו של יום השבת חלילה, לא יעצור 'בעל הזקן' ממשרד הדתות ובטח לא הראבי המגולח המשמש עתה כגבאי בבית המדרש ל'קלדרונים' ולמתאגרפים. בושה חרפה וכלימה.

"אך אולי דווקא עתה כ'שאחות אין לנו בבית המלך' ואין לנו כוח אלא בתפילה ישירה לריבונו של עולם, בשעה גורלית זו עת תפילתנו היא "תפילה לעני" המחוסר כל, נטול החסכונות ומופקע הרכוש אשר שם מבטחו באלוקיו ורק בו לבדו, בעת הזו נתפלל וניוושע. כי לא על צדקותינו אנו מפילים תחינתנו לפניך אלא על רחמיך הרבים. אנא ה' השקיפה ממעון קודשך מן השמים, הבט ימין וראה ואין לי מכיר, הציליני נא מיד 'אחי' מיד עשיו".
יום ליום נאצות ש''ס אריה דרעי אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד