י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אופוזיציה לוחמת?

הנתונים נחשפים: זוהי נוכחות חברי הכנסת החרדים בדיוני הכנסת

בליל השבעת הממשלה לפני שלושה חודשים, עמדו הח"כים החרדים מעל דוכן הכנסת ובהצהרה מיוחדת לתקשורת שכינסו בכנסת והבטיחו להיות אופוזיציה לוחמת "נמרר להם את החיים", הבטיח אחד מהם. אולם בפועל נתוני הנוכחות משקפים מציאות עגומה | מי הם השיאנים והמבריזנים

הנתונים נחשפים: זוהי נוכחות חברי הכנסת החרדים בדיוני הכנסת
דרעי, גפני וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אופוזיציה לוחמת? בסיעות החרדיות נאלצו להתרגל למציאות החדשה, אחרי שנות שלטון ארוכים כעת הם באופוזיציה, התפקיד העיקרי הוא לנסות לתקוע טריז בממשלה ולהפיל אותה, אך גם לחברי אופוזיציה יש לא אחת השפעה לשנות ולתקן והם מתמקדים בעבודת הוועדות השונות.

חברי הכנסת החרדים שהתחייבו להיות 'אופוזיציה לוחמת' מסתבר שחלקם נרדמו בשמירה, ויש מי שבקושי ביקר בוועדות מאז השבעת הממשלה לפני שלושה חודשים ויש גם כאלה שלא ביקרו בהן אפילו פעם אחת.

רק תדמיינו חברי כנסת שכיהנו עד לאחרונה כשרים או כסגני שרים משתתפים היום בדיוני וועדות, הידע וההיכרות יכולה לתרום רבות למען מצביעים או בכלל, אלא שמנתונים שמתפרסמים היום, עולה כי רובם בוחרים להישאר בלשכה הממוזגת ולהמתין לישועה ולחזרה לקואליציה.

עידן בנימיני מאתר 'שקוף' בדק את נוכחות חברי האופוזיציה בדיוני הוועדות מאז הקמת הממשלה וגילה כי רוב בכירי הליכוד כלל לא ביקרו בדיוני הוועדות והביא גם מדד של חברי הכנסת מהסיעות החרדיות.

על פי הנתונים שהציג, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן לא נכחו באף וועדה מאז כהונת הממשלה, אחריהם, משה אבוטבול ויואב בן צור שהופיעו רק בשלושה דיוני וועדות, ישראל אייכלר בארבעה דיונים בלבד.

השיאנים הם חברי הכנסת ינון אזולאי, שנכח ב-32 דיונים, אורי מקלב שנכח ב-28 דיונים, יצחק פינדרוס שנכח ב-27 דיונים, מיכאל מלכיאלי ב-22 דיונים. חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר נכחו ב-18 דיונים כל אחד, חבר הכנסת משה ארבל נכח 17 דיונים.

יעקב מרגי השתתף ב-15 דיוני ועדות, אוריאל בוסו ב-13 דיונים ומאיר פרוש השתתף ב-12 דיונים, רובם בוועדת הכנסת שנאומיו עוררו לא אחת סערה.

חשוב להדגיש כי באופוזיציה טרם חילקו את חבריהם בוועדות השונות, בשל חילוקי דעות על אופן חלוקת הכוחות מול הקואליציה, מחלוקת שנגררה לבג"צ שהכריעה למרבה ההפתעה לטובת האופוזיציה. אך עם זאת, עדיין הדיונים שהתנהלו עד כה היו מהותיים לטוב ולרע למען הציבור החרדי ולכלל לאזרחים.

חברי הכנסת החרדים נוכחות אופוזיציה יעקב ליצמן משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד