ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מצרה לצרה

דיירי הבניין שהתמוטט בחולון במרדף אחרי חברות הביטוח שמתחמקות

דיירי הבניין שקרס ביום ראשון האחרון בחולון מחפשים מושיע, חברות הביטוח מתחמקות, והעירייה מבטיחה - "חשוב שבטווח הארוך יידעו הדיירים שהם לא יישארו ללא דירה"

דיירי הבניין שהתמוטט בחולון במרדף אחרי חברות הביטוח שמתחמקות
קריסת הבניין בחולון צילום: פלאש 90

ביום ראשון קרס בניין מגורים ברחוב סרלין בחולון, שהיה ריק מאדם, לעיני הדיירים שהתגוררו בו עד מוצאי שבת, אז הם נטשו את הבניין, אחרי שעלה חשש כי הוא עומד לקרוס בעקבות סדקים שהתגלו בקירות.

מסתבר כי אחרי שהבניין התרסק הדיירים נתקלים בתשובות מתחמקות מחברות הביטוח, שבעיקר מנסות להתחמק מאחריות תשלום "פוליסת הביטוח לדירה" של חלק מהדיירים. כרגע אי ודאות גדולה בנוגע למקום מגורים חדש אופף את המשפחות.

חברות הביטוח מנסות להתחמק מהתשלומים כשהן טוענות שעל פי חוק חוזה ביטוח, "היה על הדיירים לדווח לחברות הביטוח על כך שהמבנה מסוכן" מה שלא קרה לטענתם. כך דיווח עיתונאי 'גלובס' רועי וינברגר.

על פי הדיווח, אב לשתי בנות שהתגוררו בבניין סיפר, כי "שתי הבנות שלי גרות כבר שנים בבניין שקרס", והוסיף: "עד לשבת האחרונה לא הייתה שום התרעה על כך שהבניין מסוכן והכול היה בסדר". מה שמגביל את טענת חברות הביטוח על כך שהדיירים לא עדכנו את החברות בנוגע למסוכנותו של הבניין.

בינתיים מי שכן מתגייס הוא דווקא ראש עיריית חולון מוטי ששון, ששלח את נציגיו, שציינו בפני התושבים כי בכוונתם לקדם פרויקט פינוי בינוי מהיר, כדי לאפשר להם לקבל דירה חדשה שתחליף את זו שנהרסה.

ובנוסף העירייה תעניק מענק של 5,000 שקל לכל משפחה שפונתה. בעיריית חולון הבטיחו לתושבים - כי הם מבינים את הכאב העצום והאובדן של הדיירים "לנגד עינינו עמד קודם כל הרצון שלא לסכן חיים, חשוב שהדיירים ידעו שבטווח הארוך הם לא ישארו ללא דירה". כך על פי הדיווח ב'גלובס'.

קריסת בניין חולון חברות ביטוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד