י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כך הגיב ארדן

שגרירת ארה"ב באו"ם סירבה להשתמש במונח "הסכמי אברהם"

שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד, נאמה בטקס שנערך לציון יום השנה הראשון ל'הסכמי אברהם' כנציגת ממשל ביידן | במהלך נאומה סירבה השגרירה להזכיר את ההסכמים במונח אותו טבע ממשל טראמפ | וגם: כיצד הגיב שגריר ישראל באו"ם על האירוע

שגרירת ארה"ב באו"ם סירבה להשתמש במונח "הסכמי אברהם"
חתימת הסכם השלום בבית הלבן צילום: דוברות הבית הלבן

במהלך אירוע לציון שנה ראשונה ל'הסכמי אברהם', סירבה נציגת ממשל ביידן לקרוא להסכם בשמו. באירוע שנערך במוזיאון המורשת היהודית בניו יורק, שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד שייצגה את ממשל ביידן. אליה הצטרפו שגרירי האו"ם לישראל, בחריין, איחוד האמירויות ומרוקו, לא ציינה את ההסכם בשמו המלא והמקורי.

במהלך נאומה באירוע, שגרירת ארה"ב התייחסה להסכמים כ"הסכמי הנורמליזציה" ופשוט אמרה "הסכמים", והשמיטה כל אזכור של השם שניתן להסכמים הללו בתקופתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

אתר Yeshiva world news מדווח, כי השגרירה נשאלה על-כך שלא השתמשה במילים "הסכמי אברהם" כשנשאה את נאומה, אך זו השיבה "לא זיהיתי שלא, זה לא היה בכוונה". היא סירבה לענות כשנשאלה, "האם מישהו ביקש ממך להשמיט את המילים הללו".

השגריר הישראלי באו"ם גלעד ארדן, הגיב כי הוא לא שם לב לכך, ואמר כי "עצם העובדה שהיא היתה בטקס, והיא אמרה שהם מחויבים להסכם, אומר הכל", ארדן נשאל האם ממשל ביידן בכוונה לא משתמש במילים של ממשל טראמפ, ארדן סרב להתייחס לכך, ואמר "כשגריר זה לא מתפקידי להביע דעה על כך".

החתימה על הסכמי אברהם, שנתפסה כציון דרך מרכזית בתקופת ממשל טראמפ, הייתה הצהרה משותפת של מדינת ישראל, איחוד האמירויות הערביות וארצות הברית, לאחר מכן, המונח שימש להתייחסות קולקטיבית להסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות, לבין בחריין, סודן ומרוקו. ההצהרה סימנה את הנורמליזציה הציבורית הראשונה של היחסים בין מדינה ערבית לישראל מאז זו של מצרים בשנת 1979 וירדן בשנת 1994.

הסכם אברהם גלעד ארדן שגרירות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד