י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נעצרו עשרה חשודים ב'פיגוע האבנים' ליד אריאל

בעוד אדל ביטון בת השנתיים נלחמת על חייה, עצר צה"ל חשודים משני כפרים בחשד למעורבות בפיגוע ליד אריאל • המחבלים חזרו לשגרה: הבוקר שוב יידויי אבנים בכביש

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

כוחות מיוחדים צה"ל ושב"כ עצרו הלילה, על פי מידע מודיעיני, 10 פלסטינים בכפרים כפל חרת' וחרס, בחשד למעורבות ביידוי האבנים אמש אל עבר הרכב של משפחת ביטון מההתיישבות יקיר - בכביש 5, סמוך לאריאל.

בפיגוע נפצעו בנות המשפחה – האם ושלוש בנות, כשמצבה של אדל בת השנתיים מוגדר אנוש. האם אדווה בת הארבעים, נעמה בת השש ואביגיל בת הארבע נפצעו באורח קל ובינוני.

החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

עוד בנושא:
פיגוע ליד אריאל • אדל ביטון בת השנתיים נלחמת על חייה

המפגעים הערבים יידו אבנים לעבר אוטובוס, משאית ורכב פרטי שנסעו בכביש. כתוצאה מכך, סטה הרכב בו נסעו האם ובנותיה ממסלולו והתנגש מאחור במשאית שנהגה נעצר בצד הדרך. נהג האוטובוס נפצע קל.

מפקד החטיבה המרחבית "אפרים", אלוף משנה רן כהנא, פיקד על המבצע שנעשה בשילוב כוחות החטיבה המרחבית ובשיתוף פעולה עם שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל.

"צה"ל רואה בחומרה, ולא ישלים עם תופעת הטרור העממי הכוללת" נאמר בהודעת דובר צה"ל, "בין היתר, יידוי אבנים. צה"ל ימשיך לפעול בנחישות, הן במישור הגלוי והן במישור הסמוי, על מנת להעניק ביטחון לתושבי האזור".

אבל למרות המעצרים, מבחינת המחבלים הכל חוזר לשגרה: פלסטינים יידו גם הבוקר (ו) אבנים אל עבר כלי רכב ישראליים שנסעו סמוך למקום הפיגוע אמש. מתיישבים דיווחו כי ארבעה פלסטינים זרקו אבנים, אך לא גרמו לנפגעים או לנזק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לפנות בוקר אל ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, ששהה בבית החולים בילינסון ליד הפצועות, וביקש להתעדכן במצבה של אדל ביטון, אמה ואחיותיה. ראש הממשלה אמר למסיקה כי הוא וכל עם ישראל מתפללים לשלום הפצועות ולהחלמה מהירה שלה

מסיקה אמר: "צריך להפסיק את ההפקרות, לייצר הרתעה ולהכריע את טרור האבנים הזה שהוא טרור לכל דבר".
פיגוע אבנים אריאל גרשון מסיקה אדל ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד