י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ירושלים פינת רומא: הרבנות מברכת האפיפיור החדש

הרבנות הראשית לישראל פרסמה הודעה מיוחדת: מביעה תקוותה כי יימשך השיח בינה ובין הוותיקן • "קידמנו יחד נושאים כמו קדושת החיים, התא המשפחתי ועוד"

הראשון לציון הגר"ש עמאר
הראשון לציון הגר"ש עמאר

הרבנות הראשית לישראל מברכת על מינוי האפיפיור החדש.

בהודעה מיוחדת שפרסמה נאמר: "ב-12 השנים האחרונות מתנהל שיח פורה ועשיר בין הרבנות הראשית לישראל לבין הוותיקן, בעניינים ברומו של עולם – כגון איסור שימוש בשם האל כהצדקה לפעולות טרור, קדושת החיים, קדושת התא המשפחתי, ועוד.

"שיח זה הוביל לאורך השנים להישגים משמעותיים. לדוגמה: החלטת הוותיקן לשעות לבקשת הרבנות הראשית לישראל ולהדיח את הכומר ויליאמסון מכחיש השואה; וכן השמטת קטעי תפילה שבהם ביטויים קשים ומעליבים נגד היהודים מתפילת יום השישי".

הרבנות מציינת במיוחד את שני האפיפיורים האחרונים: "זכורות במיוחד התבטאויותיהם של שני האפיפיורים הקודמים, ג'ון פול השני ובנדיקטוס ה-XVI, לפיהן הקב"ה מעולם לא הפר בריתו עם העם היהודי, וכן האמירה לפיה היהודים הם אחיהם הבכורים, ואף הוריהם, של המאמינים הנוצרים". לדבריה, "התבטאויותיהם של שני האפיפיורים האחרונים היו נדבך חשוב במאבק באנטישמיות באירופה ובכלל.

"השיח בין הוותיקן לרבנות הראשית לישראל, היה בברכתם ומעורבותם האישית של שני האפיפיורים הקודמים".

בהתייחסם לאפיפיור החדש נאמר: "ברבנות הראשית לישראל סמוכים ובטוחים שגם האפיפיור פרנסיסקוס, שיחסיו הטובים עם היהודים מוכרים וידועים, ימשיך באותה הרוח, יחזק ויטפח את הקשר עם מדינת ישראל והעם היהודי".
אפיפיור הרבנות הודעה ברכה שיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד