כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

טרגדיה במרתון תל-אביב: בן 37 נפטר, 12 נפצעו קשה

מרתון תל-אביב המלא בוטל בגלל השרב, אבל גם המירוץ המקוצר גבה קורבנות • נקבע מותו של משתתף אחד כבן 37 • 12 רצים נפצעו קשה • שלושה מהם הורדמו והונשמו

טרגדיה במרתון תל-אביב: בן 37 נפטר, 12 נפצעו קשה
יעקב נחומי

טרגדיה בריצת המרתון של תל-אביב הבוקר (ו), שנפתחה במזג אוויר שרבי: משתתף אחד בשנות ה-30 נפטר ו-12 משתתפים אחרים נפצעו קשה במהלך המירוץ ברחבי העיר, לאחר שתש כוחם.

צוותי מד"א העניקו טיפול ל-50 מהרצים במרצון, שנפגעו רובם באורח בינוני וקל. הפצועים סובלים בעיקר ממכות חום, מהתייבשויות ומחבלות קלות.

ארבעה מנפגעים קשה הורדמו והונשמו באוהל מרפאת מד"א שהוקם בשטח - ופונו לטיפול בבתי החולים.

מארגני התחרות החליטו השבוע לדחות את המקצה המלא של המרתון (ריצת 42 הקילומטרים), והותירו רק את הריצות לחצי מרתון ולמרחק של 10 קילומטרים, זאת בשל מזג האוויר השרבי, אך החלטה זו לא מנעה את האסון.

לצורך המרתון נחסמו צירי תנועה רבים בתל-אביב, לאורך מסלול הריצה, בין השעות 4:00 לפנות בוקר ל-10:30 בבוקר.

דובר מד"א, זכי הלר סיכם את פעילות מד"א בחצי מרתון ת"א, וסיפר כי כוחות גדולים של מד"א היו פרוסים מבעוד מועד עם פרמדיקים על אופנועים, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, חוליות רגליות של חובשים ופרמדיקים ואוהל מרפאה טיפול נמרץ, בשיתוף עם בית החולים איכילוב, ובו 6 רופאים ו-4 אחיות.

כוחות ההצלה העניקו טיפול רפואי לכ-80 ממשתתפי המרתון, בהם: גבר כבן 37 עם מכת חום שלאחר פעולות החייאה ממושכות נקבע מותו. 12 שהוגדרו במצב קשה בשטח, מהם 3 מונשמים. השאר במצב בינוני וקל.

34 מבין המטופלים פונו להמשך טיפול בבתי החולים על פי ההתפלגות הבאה: לאיכילוב 16, תל השומר 7, וולפסון 7, בלינסון 2, דנה 1, שניידר 1. הצעיר מבין הנפגעים קל: ילד כבן 10.

הנפגעים סובלים ממכות חום, התעלפויות, התייבשויות וחבלות קלות. הסתיימו הטיפולים וכל הנפגעים פונו לבתי החולים. במד"א ממליצים למשתתפי המרתון: להימצא במקומות מוצלים וממוזגים, לשהות במנוחה מלאה ולהימנע מפעילות גופנית, להרבות בשתייה ממותקת. ובכל צורך רפואי לפנות למד"א בקו החירום 101.
מרתון תל אביב ריצה הרוג פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד