י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגראי"ל שטיינמן ב'עצרת חירום נגד'גזירת הגיוס'

חירום או תרגיל פרסומי? • אלפים הוזעקו למה שהוצג כ'עצרת חירום' בבני ברק נגד הגיוס • את המשא המרכזי נשא הגראי"ל שטיינמן • הגראי"ל שטינמן: "כל אחד ואחד מאיתנו יודע איזה צרה גדולה מאד מאד" • צפו

הגראי"ל שטיינמן. צילום: משה גולדשטיין
הגראי"ל שטיינמן. צילום: משה גולדשטיין

הערב (מוצאי שבת), התקיים באולמי 'ארמונות חן' בבני-ברק כינוס אלפים, בראשות רבנים וראשי ישיבות, לעצרת שתכליתה 'גיוס בני הישיבות'.

בכינוס נשאו דברים הגר"ד כהן ראש ישיבת חברון, הגרש"י בורשטיין ראש ישיבת קרית מלך, המשגיח הגר"ד סגל, הגר"י הלל ראש מוסדות אהבת שלום, הגר"ח מישקובסקי משגיח ישיבת 'אורחות תורה'.

המעמד נפתח בקריאת פרקי תהילים על ידי הגרש"י בורנשטיין.

לאחר מכן, החלו הדוברים השונים לדבר, תוך שהם מתמקדים בנושא שמירת הצביון החרדי בתקופת בין הזמנים, זאת בנוסף לעמל התורה שאסור להזניחו. "יש להתרחק ביותר מקיום טיולים בתקופה זו, במיוחד ממראות בלתי הולמים, מהשכרת 'צימרים' ומשוטטות מיותרת ברחבי הארץ. אחינו התועים רואים בכל צעד שלנו, שאינו הולם בן תורה, חילול השם וצעד מרשיע, שעלול לשחק לרעתנו. אנא מכם התאזרו הפעם ושמרו על עצמכם ביתר שאת", הפצירו הרבנים.

הגאון רבי אליהו מן, מראשי ישיבת אור ישראל וממקורבי הגר"ח קנייבסקי, הביא את דבריו של הגר"ח לאלפי המשתתפים ואמר: "הגר"ח מבקש מכם שני דברים. בקשה ראשונה היא, שמכיוון שאנו עומדים בפני תקופה של גזירות קשות, עלינו להרבות חיילים לתורה. אין ספק, שלכולם ישנה קביעת עתים לתורה בתקופת בין הזמנים. אולם בגין המצב, הרינו לבקש בזאת, כי יוסיפו קביעות נוספת על פני זו הקיימת כבר".

"בקשה נוספת, עלינו להכביר בתפילות ולבקש, כפי שאמר רבי יוחנן בן זכאי, 'תן לי יבנה וחכמיה'. ובמסגרת זו, להעתיר בתפילה על מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, שיאריך ימים על ממלכתו ויזכה להנהיגנו עד ביאת משיח צדקנו".

את המשא המרכזי נשא הגראי"ל שטיינמן:

"מורי ורבותי, יום צרה גדולה אנחנו, כל אחד ואחד מאיתנו יודע איזה צרה גדולה מאוד מאוד,
כבר כמה שנים ברוך השם שאפשר לנו, יכולנו ללמוד וללמד את בנינו תורה, והתרבו, ברוך השם הישיבות גדלים בבחורים לומדים תורה, פתאום באה עלינו צרה כזאת רוצים ח"ו להחריב את כלל ישראל מתורה, חס ושלום! השם ירחם! צרה גדולה מאוד. אנחנו מבקשים רחמים מהקב"ה שיתן לנו עוד להמשיך ללמד בנינו תורה כל החיים, שלא תמוש התורה מפינו ומפי זרענו לעולם ועד.

"יש הלא דבר אחד חוץ מזה שאנחנו צריכים להתגבר בתורה אז מה שיותר נתגבר בתורה הקב"ה יאיר, זכות התורה יעמוד לנו. עוד דבר יש כל זמן שיש אנשים שמצטערים על החילול השם הגדול הזה שיצא חלילה וחס שיתמעט תורה מכלל ישראל, החילול השם גדול כזה שכואב לו, כל הלב כואב חס ושלום שלא יקרה חלילה צער כזה. והקב"ה יעזור שנזכה שיהיה רק טוב לא יוכל למעט תורה אף פעם לא למעט תורה עד ביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן סלה".

בסיום המעד, פתח הגר"ד סגל בשירת 'עוצו עצה ותופר' ו'אין עוד מלבדו'.

כבר בערב שבת, החלו ההכנות למעמד והובא למקום, על ידי המפיק ישראל רובינשטיין, חלק מתוך הציוד הנדרש להפקת האירוע. אולם מכיוון שדלתותיהם של האולמות ב'ארמונות חן' היו סגורות, רובינשטיין איתר מקום מסתור על מנת להטמין בו את הציוד היקר.

במוצאי השבת, הגיע רובינשטיין למקום ונחרד להיווכח כי הציוד שערכו נאמד בעשרים אלף שקלים, נגנב בעיצומה של השבת. יתירה מזאת, המארזים החיצוניים של מערכות ההגברה והציוד נותרו במקומם, ורק התכולה הפנימית נשלפה ונגנבה. תוך זמן קצר, היה עליו לארגן ציוד חלופי, על מנת שהאירוע יוכל להתחיל במועד שנקבע.

המעמד, הועבר בשידור ישיר למוקדים שונים ברחבי הארץ בשידור לוויני. עם זאת, בגין תקלות טכניות - הופסק השידור במהלך האירוע, אך לבסוף הצליחו המארגנים להתגבר עליהן. לדברי מפיקי המעמד, העלות הכוללת של האירוע, (שכירת האולמות, הציוד וההקרנה) הסתכמה במאה אלף שקלים.







גראי''ל שטיינמן גר''ד כהן לווינ כינוס בני ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד