ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לאחר ייסורים קשים

מרת אילה דרהין ע"ה; אלמנת מזכה הרבים הלכה לעולמה

בבני ברק הלכה לעולמה אשת החסד מרת אילה דרהין ע"ה בת 64, אלמנת מזכה הרבים הרב הגאון רבי שלמה דרהין זצ"ל מכפר סבא. הלוויה בשעה 13:00 בצהריים מביתה ברח' חזון איש 22 בב"ב

מרת אילה דרהין ע"ה; אלמנת מזכה הרבים הלכה לעולמה
נר נשמה צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטרה האישה החשובה מרת אילה דרהין ע"ה, אלמנת מזכה הרבים הרה"ג רבי שלמה דרהין זצ"ל שהלכה לעולמה בגיל 64 לאחר ייסורים רבים.

המנוחה ע"ה בתו של הרה"צ רבי מסעוד מדינה זצ"ל רב קהילה מעטירה במרוקו.

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה, הרה"ג רבי שלמה דרהין זצ"ל, מזכה הרבים ורב השכונות המזרחיות בכפר סבא, שנפטר לאחר שהזדכך בייסורים קשים והוא ב‏ן 59 בלבד בפטירתו.

יחד עם בעלה הקימו את ביתם על אדני התורה ללא שום עזרה וסעד. בעלה השיב רבים מעוון בהיותו מרביץ תורה ומזכה הרבים. הוא היה מכתת רגליו מידי ערב בכל רחבי הארץ, כדי לקרב את ליבותיהם של ישראל לאביהם שבשמים. הקים שיעורי תורה רבים לגברים, נשים צעירים, כולל בעלי בתים, ופנסיונרים. במשך השנים כיהן כרב השכונות המזרחיות בעיר כפר סבא ומאז החלה מסכת חיים מופלאה שבה הפקיר עצמו באופן מוחלט למען צרכי הקהילות שם שלא על מנת לקבל פרס, דאג יחד עם רעייתו ע"ה לנזקקים, אלמנות, יתומים ומתן בסתר מושלם בכבודו ובעצמו ולא חס על כבודו ומעמדו. משפחות רבות התקרבו לאביהם שבשמים בזכותו.

המנוחה ע"ה הייתה מסייעת ליולדות בבתי החולים, והייתה מתמסרת בכל ליבה לעזור ליולדות פעמים רבות במקרים קשים לא הייתה עוזבת את היולדת ימים ולילות שלא על מנת לקבל פרס. 

היא הותירה אחריה דור ישרים מבורך בנים וחתנים הממשיכים את דרכה.  בניה האברכים החשובים רבי דוד, ר' ישראל מאיר, ר' אשר, ר' שאול, גבריאל, ר' יוסף, ר' יחיאל, וחתניה ר' בנימין זאב הלל, ר' יצחק חיים סעדה ר' יונתן ציון, אשר ממשיכים את מורשתה המפוארת.

אחיה: הגאון רבי אליהו מדינה רב העיר העתיקה בירושלים, ורבי שלמה מדינה מרבני שכונת רמת שלמה בי-ם.

מסע הלוויה היום (שלישי) בשעה 13:00 מביתה שברח' חזון איש 22 בבני ברק להר המנוחות בירושלים שם תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

הלוויה כפר סבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד