י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

איך לבחור כלי נגינה לילד שלכם?

מוסיקה היא דבר נפלא, ואנו רוצים לחשוף אליה את ילדינו בגיל צעיר ואף ללמד אותם לנגן בכלי נגינה לא רק כדי להתפאר בפני קרובי המשפחה, אלא גם כדי לפתח את הצד האמנותי של הילד ולהגביר את הביטחון העצמי שלו. בקרב הורים רבים עולה השאלה כיצד לבחור את כלי הנגינה הראשון של הילד? איך יודעים איזה כלי הוא אוהב במיוחד? הבא נבחן שאלות אלה מקרוב

איך לבחור כלי נגינה לילד שלכם?

להכיר את כלי הנגינה הנמצאים סביבנו

לפני שנראה כיצד לבחור את כלי הנגינה המתאים ביותר עבור הילד, נדבר על כלי נגינה באופן כללי. הכלים מתחלקים לסוגים שונים, וכדאי להכיר כל אחד מהם:

  1. כלי ההקשה.

אל משפחת כלי ההקשה שייכים כלים כמו פעמונים, תופים, רעשנים או קסילופונים. אל הכלים האלה הילד מתחבר בדרך כלל בקלות, שכן הם קלים להפעלה מהרגע הראשון. ניתן אפילו להתחיל עם קסילופון צעצוע ולראות איך הילד מתנהל איתו.

  1. כלי נשיפה.

בדומה לכלי ההקשה, גם כלי הנשיפה קלים יחסית להפעלה ועליהם שייכים חליליות, חצוצרות ועוד. לכלי הנשיפה יש שסתום להפעלה, כך שהם עוזרים בפיתוח מוטוריקה עדינה בקרב ילדים.

  1. כלי מקלדת.

אל המשפחה הזו שייכים בדרך כלל האורגניות והפסנתרים. מבחינת הקלידים, האורגנית קלה ונוחה יותר להפעלה עבור ילדים מאשר הפסנתר, אם כי ישנם פסנתרים מיוחדים שניתן לחבר למחשב וללמוד נגינה בסיסית באופן עצמאי.

  1. כלי קשת.

כלי הקשת מורכבים יותר לנגינה עבור ילדים קטנים, והם כוללים כלים כמו כינור או צ'לו. עם זאת, קיימים כלים קטנים המתאימים לילדים במיוחד.

  1. כלי פריטה.

הכלי הנפוץ ביותר במשפחה זו הוא הגיטרה, הקוסמת כל כך לבני נוער ואנשים רבים המגיעים מעולם המוסיקה. עם זאת, מדובר בכלי שיכול להיות מורכב יותר לילדים צעירים.

אם נסכם עד כאן, ראינו כלים שונים שניתן לבחור לילד. לפני שבוחרים כלי מסוים, כדאי להתייעץ עם מומחים. סאונד צ'ק היא חנות מקצועית לכלי נגינה והצוות הנמצא בה ישמח להתאים לילד את הכלי הראשון שלו.

על מה צריך להסתכל כאשר בוחרים כלי נגינה לילד?

לאחר שבחנו את כלי הנגינה השונים, נעבור לבחירת הכלי עצמו. ישנם כמה דברים משמעותיים שכדאי להביא בחשבון כאשר בוחרים כלי נגינה לילד. ראשית, יש צורך להתחשב בגילו של הילד. אם מדובר בגיל צעיר במיוחד, מומלץ לבחור בכלים שאינם דורשים מאמץ בנגינה כמו כלי הקשה. מכיוון שהנגינה בכלי דורשת התמדה רבה, ולא תמיד קל להכריח את הילד לשבת ולתרגל, מומלץ לבחור בכלי קל לתפעול, וכלי ההקשה הם זורמים וידידותיים יותר. דבר שני, כדאי לתת לילד להתנסות בכמה כלים לפני שמחליטים על בחירת כלי קבוע. אולי אתם חושבים שיש לו ידיים שנועדו לנגן בכינור, אבל הילד נמשך דווקא אל התופים. כשמדובר במוסיקה, הכי חשוב זה ללכת עם הלב.

עם בחירת הכלי יש צורך לבחור את המורה שילמד את הילד. בחרו במורה מנוסה ומסור המלמד את הילד בדרך נעימה, כך שהוא יתחבר אל הכלי בקלות וללא בעיות וגם ישמח להגיע לשיעורים. ולבסוף, הדבר המשמעותי ביותר שכדאי לזכור הוא לא ללחוץ על הילד ולא להכריח אותו לנגן מצד אחד, ומצד שני לגרום לו להבין שנגינה בכלי דורשת השקעה והתמדה.

רוצים לגרום לילד לנגן? קחו אותו לחנות של סאונד צ'ק והראו לו את עולמם המופלא של הכלים. תנו לצוות לעזור לכם לבחור את הכלי הראשון ושימו לב להתלהבותו של הילד תוך כדי. כי רק בחברה מקצועית הילד יכול ללמוד על אהבה אמיתית לכלי נגינה.

כלי נגינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד