י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דיווח בעייתי

מומחים מעריכים: מספר התלמידים שנמצאים בבידוד כפול מהנתון הרשמי

בכירים במערכת הבריאות מטילים ספק באמינות הנתונים לגבי מספר התלמידים שנמצאים בבידוד | בניגוד למספרים הרשמיים הערכה היא כי יש בישראל כ-280 אלף תלמידים בבידוד

מומחים מעריכים: מספר התלמידים שנמצאים בבידוד כפול מהנתון הרשמי
בדיקת קורונה לילד בירושלים צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על פי נתוני משרד הבריאות, נכון לאתמול כ-150 אלף תלמידים שוהים בבידוד, מעל 41 אלף מאומתים פעילים, ו-108 אלף תלמידים נחשפו לחולה מאומת, אבל מומחים מעריכים שמדובר בתת דיווח ומספר התלמידים שנמצאים בפועל בבידוד כנראה כמעט כפול

על פי הנתונים הרשמיים שפורסמו אתמול, כל תלמיד שנמצא חיובי לקורונה "מכניס" לבידוד 2.6 תלמידים אחרים בלבד, כשבפועל בכיתות יש הרבה פעמים יותר מ-30 תלמידים ובגנים יותר מ-20. "אלא אם 40 אלף התלמידים מרוכזים במספר קטן של כיתות, הנתון הזה לא הגיוני", אמרה אתמול פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. "הנתון הזה לא לגמרי ברור כי במידה שילד אחד אומת – אז כל הכיתה נכנסת לבידוד, ובטח שלא ביחס של פי שניים וחצי. הנתון הזה נראה מאוד תמוה". כך מדווח הבוקר העיתון 'ידיעות אחרונות'.

גם פרופ' דורון גזית מצוות המומחים של האוניברסיטה העברית הצטרף להערכה שמדובר בנתון שגוי. "גם מתוך מספר הילדים שעושים בדיקות, שזה בערך 60 אלף ביום, יש כנראה 40 אלף מבודדים חדשים כל יום, וזה אומר שיש בישראל כ-280 אלף תלמידים בבידוד", הסביר. "הממוצע הוא שעל כל ילד מאומת יש כעשרה ילדים מבודדים, וייתכן שבגלל תקופת החגים היחס הוא יותר נמוך.

המספר שיש כרגע נובע מזה שאופן הדיווח הוא קצת בעייתי. 50 אחוזים מהמאומתים כיום הם תלמידים, ואם זה נכון גם לגבי הבדיקות, כנראה עשרות אחוזים מהבדיקות שייכות לתלמידים בבידוד. אנחנו מעריכים שבכל יום יש דווקא 30 עד 40 אלף תלמידים מבודדים חדשים מתוך הסתכלות על מספר המאומתים ומספר הבדיקות הכולל. זו הערכה בלבד אבל היא מובילה למספר הרבה יותר הגיוני. אני גם חושב שהסיבה המרכזית היא תת דיווח".

במשרד הבריאות מסרו ל"ידיעות אחרונות" שהנתון על מספר המבודדים מבוסס הן על דיווחי ההורים והן על דיווחי משרד החינוך, אך לא הסבירו איך נעשה החישוב. יש לציין כי מספר הילדים בבידוד עמד במרכז דיון ציבורי בשבועות האחרונים, ורק השבוע הודיעו ראש הממשלה ושר הבריאות כי בכוונתם להוריד את מספר הילדים בבידוד באמצעות שינוי כללי הכניסה לבידוד.

קורונה משרד הבריאות תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד