י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הבית היהודיל • כהונת הגר"ש עמאר תוארך היום

נפתלי בנט הוסיף סעיף בהסכם הקואליציוני, הכולל את אישורו של 'חוק הרב עמאר' • ש"ס אמורה לדאוג למינויו של הרב דוד סתיו למשבצת האשכנזית • יאושר היום

הגר"ש עמאר. צילום ארכיון: חיים שוורץ
הגר"ש עמאר. צילום ארכיון: חיים שוורץ



המאבקים המילוליים החריפים בין הבית היהודי לש"ס, בעקבות הצטרפותם של הראשונים לקואליציה, והותרת התנועה הקדושה באופוזיציה, לא פגעו - למרבה הפלא - בדיל המיוחד עליו דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים' לפני חודשים אחדים.

כפי שכתבנו, בשני הצדדים מכחישים בפה מלא את קיומו של הדיל, אך שום הכחשה לא תצליח להסביר מדוע טרח נפתלי בנט לכלול בסעיפי ההסכם הקואליציוני של הבית היהודי - את החוק המכונה 'חוק הרב עמאר', שיאפשר לגר"ש עמאר הארכת כהונה.

וראה זה פלא, איש אינו מתכוון להמתין את מאה ימי החסד, או אפילו עד אחרי הפסח, כבר היום (ב) במהלך ישיבת הממשלה תובטח ככל הנראה המשך כהונתו של הגר"ש עמאר, אם כי טרם ברור באיזו מתכונת, האם כהארכה זמנית שבהמשך תוסדר, או בהארכה קבועה ומינוי רשמי.

כאמור, שני הצדדים מנסים לשמור על איפול מלא בכל הנוגע לפרטי הדיל, מה גם שבש"ס עצמה קיימת ביקורת חריפה עליו, אלא שאין מי שיעז לדבר בשמו, באשר הגר"ש עמאר הוא חביבו של הגר"ע יוסף.

נזכיר שכבר לפני מספר שבועות היו שמועות שטענו בתוקף כי הגר"ע יוסף הבטיח שהמשך כהונתו של הרב עמאר תעוגן בהסכם קואליציוני. איש לא חשב אז שמדובר בהסכם של הבית היהודי והליכוד, אך דוקא בהסכם הנ"ל מופיע סעיף מפורש העוסק בחוק הרב עמאר.

ומה לבית היהודי ולגר"ש עמאר? כאן מגיע חלקה של ש"ס בקיום הדיל, שעשוי לעורר את זעמה וחרון אפה של האחות הקטנה יהדות התורה - על פי אותן שמועות עקשות, מתחייבים אנשי ש"ס לדאוג לתמיכה גורפת ולהכתרת הרב דוד סתיו למשבצת הרב הראשי האשכנזי.

האם אכן הדיל יעבוד משני צידיו? ימים יגידו.
הגר''ש עמאר הרב דוד סתיו הגר''ע יוסף דיל רבנים ראשיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד