י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שנה להסכמי אברהם

שגריר בחריין: "כבוד היה לי להגיש את כתב האמנה"

שגריר בחריין בישראל צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הגיש את 'אמנת השגריר' לנשיא המדינה יצחק הרצוג. "‏איזה צירוף מקרים נפלא, אירוע זה מציין את יום השנה הראשון להסכמי אברהם"

שגריר בחריין: "כבוד היה לי להגיש את כתב האמנה"
שגריר בחריין ונשיא המדינה צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

שגריר בחריין בישראל, חאלד יוסוף אל ג'אלמה, התייחס לאירוע ההיסטורי של הגשת כתב האמנה לנשיא יצחק הרצוג, וכתב: "אני כל כך גאה שעשינו את הצעד האמיץ הזה בשנה שעברה כדי לעבוד יד ביד למען שלום, ביטחון ויציבות בעולם". עוד כתב "‏איזה כבוד היה לי להגיש את כתב האמנה שלי לכבוד נשיא מדינת ישראל ‎יצחק הרצוג, כשגריר הראשון של ‎בחריין בישראל בערב יום השנה הראשון ל ‎הסכמי אברהם ההיסטוריים".

כזכור הבוקר (שלישי) נשיא המדינה קיבל את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים של מקסיקו, ספרד, אסטוניה, יוון, הוותיקן, ולראשונה גם מבחריין עם כניסתם כשגרירים של מדינותיהם בישראל.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר לשגריר בחריין: "מדינות אמיצות עושות צעדים אמיצים. הסכמי אברהם היו תוצאה של חזון ועוצמה. השותפות המתפתחת בין מדינותינו מהווה מופת לכל המזרח התיכון, ואני מקווה שמדינות אחרות באזורנו ישאבו השראה מדוגמתכם".

"בעת הזו, כשדיווחים חדשים ומהימנים על התקדמות איראן לעבר נשק גרעיני מגיעים, חשוב יותר מאי פעם להיות מאוחדים במאבק נגד כוחות קיצוניים הפועלים לערער את היציבות והשלום באזור".

שגריר בחריין אמר לנשיא: "השלום הוא הבחירה האסטרטגית של ממלכת בחריין. הוד מלכותו המלך מאמין כי דו-שיח, הבנה, ובניית אמון הינם עקרונות נשגבים והבסיס העיקרי להשגת שיתוף פעולה בין עמים. אני סבור כי צעד היסטורי זה יניח בסיס יציב ליחסים בין מדינותינו, על בסיס הערכים של סובלנות ודו-קיום בין עמים, אמונות, ודתות"

השגרירים חדשים של מקסיקו, ספרד, אסטוניה, יוון, הוותיקן ולראשונה גם ממלכת בחריין הגישו היום, ח' בתשרי תשפ"ב, 14 בספטמבר 2021, את כתבי ההאמנה שלהם לנשיא המדינה יצחק הרצוג, עם תחילת תפקידם כשגרירי מדינותיהם בישראל, בסדרת טקסים רשמיים בבית הנשיא. עם הגעת השגרירים נוגן המנון מדינתם על ידי תזמורת צה"ל ולאחר מכן סקרו השגרירים את משמר הכבוד הצה"לי. לאחר הגשת כתב ההאמנה לנשיא, חתם כל אחד מהשגרירים בספר האורחים של בית הנשיא ובסיום כל טקס נוגנה "התקווה".

בפתח דבריו, השגריר חאלד יוסוף אל ג'אלמה ביקש לברך את הנשיא בשמו של הוד מלכותו המלך חמאד בין איסא ח'ליפה והוד מעלתו הנסיך סלמן בין חמאד אל ח'ליפה, יורש העצר וראש ממשלת בחריין. "זהו כבוד גדול להיות השגריר הראשון של ממלכת בחריין למדינת ישראל לאחר כינון היחסים הדיפלומטיים בין מדינותינו," אמר והוסיף: "השלום הוא הבחירה האסטרטגית של ממלכת בחריין. הוד מלכותו המלך מאמין כי דו-שיח, הבנה, ובניית אמון הינם עקרונות נשגבים והבסיס העיקרי להשגת שיתוף פעולה בין עמים. אני סבור כי צעד היסטורי זה יניח בסיס יציב ליחסים בין מדינותינו, על בסיס הערכים של סובלנות ודו-קיום בין עמים, אמונות, ודתות."

עוד הוסיף השגריר: "אני מאחל לאזרחי ישראל בריאות, רווחה, ביטחון, יציבות ושגשוג. ממלכת בחריין מונחה ביחסיה הדיפלומטיים על ידי עקרונות לאומיים מוצקים המבוססים על יסודות איתנים וערכים אותנטיים של מתינות וקבלת האחר. הנהגת בחריין המיוצגת על ידי הוד מלכותו, מאמינה כי דיאלוג, הבנה ובניית אמון הם עקרונות חשובים ויסודות עיקריים להשגת שיתוף פעולה בין אומות ועמים. ממלכת בחריין התחייבה ביחסיה עם מדינות העולם לאורך ההיסטוריה ועד היום לקידום יציבות, שלום ושגשוג עבור עמי האזור. עוד ציין השגריר: "דרך תפקידי, ובשיתוף פעולה עם ממשלת ישראל, אשתדל להפוך את יחסינו לבונים ומועילים לשני הצדדים. אני גם מצפה באופן אישי לפתח את היחסים בין ממלכת בחריין למדינת ישראל בתחומים שונים לטובת שתי המדינות ואנשיהן, לטובת תרומה הדדית לחיזוק הביטחון, היציבות והפיתוח באזור".

יצחק הרצוג בחריין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד