י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חילוקי דעות בממשלה

סער נגד התוכנית של לפיד: "לא ריאלית"

יומיים לאחר ששר החוץ הציג את תוכניתו לשינוי המדיניות מול רצועת עזה, שעיקרה כלכלה תמורת ביטחון, שר המשפטים אמר כי היא כבר לא ריאלית: "זה כבר מעבר למהלך כלכלי"

סער נגד התוכנית של לפיד: "לא ריאלית"
גדעון סער צילום: Amit Shabi/POOL

שר המשפטים גדעון סער התייחס היום (שלישי) לתוכניתו של שר החוץ יאיר לפיד לגבי המדיניות של ישראל מול רצועת עזה, וטען כי היא אינה ריאלית.

"היא לא ריאלית, זה כבר מעבר למהלך כלכלי", הסביר סער בכנס הבין-לאומי ללוחמה בטרור באוניברסיטת רייכמן. "אנחנו צריכים להמשיך במדיניות של סבבים, לשאוף לשקט תעשייתי".

"יכול מאוד להיות שנחליט בעיתוי שנמצא לנכון לחרוג מהפרמטרים שאפיינו את העימותים עד עכשיו", הוסיף שר המשפטים.

התוכנית אליה התייחס סער, היא התוכנית של לפיד להתמודדות עם חמאס והיחסים עם רצועת עזה. לפי התוכנית, ישראל תשקם את התשתיות ברצועה, ובתמורה חמאס יתחייבו לשקט ארוך טווח. לאחר מכן, כך לפי התוכנית, תקודם הקמת נמל וחיבור תחבורתי בין עזה לגדה המערבית.

"הקהילה הבינלאומית תפעיל מנופים על החמאס כדי לסייע במאמץ למנוע את התעצמותו. היא תפעל להדק את הפיקוח על ההברחות, ויוקם מנגנון פיקוח כלכלי שימנע הסטת משאבים להתעצמות החמאס", אמר לפיד בעת הצגת התוכנית לפי יומיים.

הוא הדגיש: "כל הפרה מצד החמאס תעצור את התהליך. בשלב הראשון תיושם הנוסחה הביטחונית שהציג ראש הממשלה נפתלי בנט: תמורת שקט, אנחנו מוכנים לתת יותר מבעבר. אם יופר השקט, החמאס ויתר הארגונים צריכים לדעת שהתגובה תהיה קשה יותר מבעבר".

גדעון סער יאיר לפיד רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד