כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כתב אישום נגד המלמד ששכח ילד ברכב במודיעין עלית

חצי שנה אחרי האסון: הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד נחמן שטיצר, מלמד בתלמוד-תורה ברסלב במודיעין עילית, ששכח ברכבו את הילד חיים בוימל ז"ל • השתלשלות האירועים

הרכב בו נשכח הילד
הרכב בו נשכח הילד



אחרי חצי שנה, פרקליטות מחוז מרכז הגישה בחודש שעבר לבית המשפט השלום ברמלה כתב אישום נגד נחמן שטיצר, מלמד בתלמוד תורה ברסלב במודיעין עילית שהסיע בחודש אוגוסט את חיים בוימל ז"ל בן ה-4 לתלמוד תורה בו הוא לומד ורק בתום יום הלימודים גילה כי שכח אותו ברכבו וכתוצאה מכך נפטר.

על פי העבודות המתוארות בכתב האישום, שטיצר הסיע את חיים ז"ל ברכב מדגם טויטה קורולה שבו מותקנים ווילונות בשני החלונות האחוריים. במהלך אותם ימים הסיע שטיצר תלמידים למקום לימודם בבוקר והיה מחזיר אותם בצהריים, זאת בתמורה לקבלת 100 שקלים עבור כל אחד מהם.

ביום חמישי, ה-30.8.12, היום בו אירע האסון הקשה, הסיע שטיצר חמישה תלמידים ובניהם את בוימל. במהלך הנסיעה למקום לימודיו של חיים בוימל, בהגיעם לבית ספרם, הוריד שטיצר מהרכב שני תלמידים.

בהגיעם לתלמוד התורה בו למד חיים ז"ל, ברחוב הרשב"י במודיעין עילית, עצר שטיצר את הרכב. בעודו ישוב בכיסא הנהג, הושיט את ידו לאחור ופתח את הדלת האחורית שמאלית ברכב בכדי לאפשר לחיים בוימל לרדת.

שטיצר הביט במראה החיצונית של הרכב וראה בחטף ילד עובר במקום בסוברו כי מדובר בחיים ז"ל אשר ירד מהרכב. בשל כך, סגר את דלת הרכב בכך שתפס את וילון הדלת האחורית ומשכו עד לסגירת הדלת.

שטיצר לא וידא שחיים אכן ירד מהרכב והמשיך בנסיעתו אל מקום עבודתו. בשלב זה, נותר בוימל ישוב בכיסא האחורי ברכב. בהמשך, בהגיעם לתלמוד תורה אחר, הוריד המלמד מהרכב שני תלמידים שנותרו. הוא המשיך בנסיעתו, נכנס לחניית התלמוד תורה וחנה את הרכב. שטיצר כיבה את מזגן הרכב, הרים בלם יד, יצא מהרכב ונעל אותו מבלי שווידא כי הרכב אכן ריק.

על פי כתב האישום, חיים בוימל נותר ברכב כשהטמפרטורה ברכב עולה בהדרגה, עד אשר הגיע בשעה 12:40, או בסמוך לכך ל-60.5 מעלות צלסיוס. בסיום יום הלימודים, בשעה 13:00, או בסמוך לכך, חזר נחמן שטיצר אל הרכב, וגילה את חיים בוימל, מת, שכוב על צידו במושב האחורי ברכב.

בכתב האישום נכתב: "במעשיו האמורים לעיל, גרם הנאשם למותו של המנוח ברשלנות; לא ווידא כי המנוח ירד מהרכב והותיר את המנוח שעות ארוכות ברכב; הנאשם הסיע נוסעים מעל המותר, בשכר בלא היתר כדין".
נחמן שטיצר כתב אישום מודיעין עילית בוימל רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד