י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אחרי עימותים סוערים

המשטרה הגיעה לסיכום עם הגאב"ד; הסוכה תפורק ע"י המשפחה

דרמה התחוללה הערב בשכונת בית ישראל הירושלמית, כאשר כוחות משטרה גדולים הגיעו להרוס את סוכתו הגדולה של הגר"מ ברנסדורפר, למרות שזו נבנתה באישורי מהנדס חמורים. זאת, אחרי עליהום תקשורתי נגד בניית הסוכה. אחרי שיחה בין המשטרה לבית הרב הכוחות עזבו

המשטרה הגיעה לסיכום עם הגאב"ד; הסוכה תפורק ע"י המשפחה
השוטרים בבית ישראל צילום: באדיבות המצלם

דרמה התחוללה הערב (שלישי) בשכונת בית ישראל בירושלים, כאשר כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום לקראת פירוק סוכתו הגדולה של גאב"ד 'היכל הוראה', הפוסק הנודע הגאון רבי משה ברנסדורפר, שנבנתה לאחר אישורי מהנדס חמורים.

מדובר בסוכה גדולה המוקמת מדי שנה, עם אישורי מהנדס מחמירים ביותר, אך השנה החליטו קומץ עיתונאים לפרסם תמונות מהסוכה, תוך השמעת טענות על כשל בבטיחות ועל אי-הפקת לקחים מאסונות מירון וקרלין, שהובילו למותם של 48 בני אדם.

קבוצה גדולה של אנשים, תושבי המקום, התבצרו בסוכה ואף ארגנו תפילת מנחה, כדי למנוע את פירוקה. במקביל מאות מתושבי השכונה מתאספים מתחת לסוכה ומתעמתים עם כוחות המשטרה, ואף פרצו את המחסום שהוצב על ידי המשטרה.

‏ל'בחדרי חרדים' נודע כי לבסוף הושגה הסכמה, לאחר שהפוסק הגר"מ ברנסדורפר ביקש כי רב המשטרה הרב רמי ברכיהו יגיע אליו, האחרון נאות לסיים את הסאגה בצורה רגועה ושקטה, ועלה יחד עם מפקד משטרת ירושלים לבית הגר"מ, שם סוכם כי השוטרים יעזבו את המקום, וכי הסוכה תפורק מחר בשעות אחר הצהריים על ידי אנשי הבית.

מהמשטרה נמסר ל'בחדרי חרדים' כי הוסכם על שני הצדדים שהסוכה תיבנה על הקרקע בצורה בטוחה לעילא ולעילא.

גורם המקורב לבית הרב אמר הערב ל'בחדרי חרדים' כי "במשך כל השנים מהנדסים בדקו את הסוכה, והשנה אף הובאו למקום משקולות והסוכה עומדת לטענתם בכל אמצעי הבטיחות".

אישור המהנדס לסוכה

לדבריו, "היום, לאחר פרסומים בתקשורת החליטו בעירייה להוציא צו הריסה וכוחות גדולים הגיעו להרוס. למרות שיש אישור של המהנדס משה קוזניצוב".

הוא טוען גם כי "העירייה ביקשה מלכתחילה להביא אישור של מהנדס עירייה, אך העליהום התקשורתי עשה את שלו. לכלכו על לא דבר".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

סוכה בטיחות הרב משה ברנסדרופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד