י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות פניית הח"כ

בשורה לחרדים: שינוי בנוסח של טיוטת "גזירת המעונות" 

בשורה לחרדים: המשנה ליועמ"ש השיב לח"כ ארבל כי הוחלט על שינוי הנוסח המקורי של טיוטת "גזירת המעונות של ליברמן" ובנסיבות מסוימות תתאפשר הכרה בלימודי רבנות ודיינות כמסלול לימודים לצרכי חישוב הדרגה

בשורה לחרדים: שינוי בנוסח של טיוטת "גזירת המעונות" 
גן ילדים צילום: unsplash

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי השיב היום (שלישי) לחבר הכנסת משה ארבל, כי הוחלט על שינוי הנוסח המקורי של טיוטת 'גזירת המעונות של ליברמן' ובנסיבות מסוימות תתאפשר הכרה בלימודי רבנות ודיינות כמסלול לימודים לצרכי חישוב הדרגה.

נזרי ציין זאת במענה לח"כ ארבל, לאחר ששלח אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שתי פניות בעניין 'גזירת המעונות', בחודש יולי האחרון:

1. "קבלת ההחלטה בחודש יולי, זמן כה קצר לפני תחילת שנת הלימודים וכ-5 חודשים לאחר שנרשמו ההורים למעונות בהתבסס על מבחני התמיכה שהיו בתוקף שנים רבות (ולפחות מאז שנת 2015) ללא כל הוראת מעבר ומתן זמן להורים לכלכל את צעדיהם - מהווה פגיעה קשה באינטרסים המוגנים של ההורים, ביניהם אינטרס ההסתמכות.

2. "השכלה תורנית באופי ובמשך שנקבע בחוזר מנכ"ל, מקבילה לתואר אקדמי כללי לעניין מכרזים של רשויות מקומיות למשרות ניהול שדורשים תואר כאמור. ברור אם כן כי לתפיסת מדינת ישראל והשירות הציבורי - לימודים תורניים מאפשרים השתלבות בשוק העבודה ומספקים כישורים חשובים להשתלבות זו לרבות בתפקידי ניהול כלליים".

על הפנייה הראשונה השיב: "על אף הקושי בתקופה הקצרה יחסית (שהוארכה בעוד כחודשיים מהכוונה המקורית), לא נמצא, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, כי קיימת מניעה משפטית בהחלטה המשותפת של שר האוצר ושרת הכלכלה לקבוע כי מועד הכניסה של המבחנים יעמוד על ראשית חודש נובמבר 2021".

על הפנייה השנייה השיב: "לאחר דיון בנושא, עם הגורמים הרלבנטיים, הוחלט על שינוי הנוסח המקורי של טיוטת מבחני התמיכה לשנת תשפ"ב וכעת הם מאפשרים בנסיבות מסוימות הכרה בלימודי רבנות ודיינות כמסלול לימודים לצרכי חישוב הדרגה".

 

 

משה ארבל מעונות אביגדור ליברמן רז נזרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד