י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ראיון מיוחד

מפתיע: מה חיפש ליפא שמלצר במדינה המסוכנת

לפני כחודש וחצי יצא ליפא שמלצר למסע נועז במיוחד למדינה מוכת פיגועים ועמוסת ארגוני טרור למיניהם. תחת מסווה ובעזרת העיתונאי החסידי שלומי זייאנץ, הוא צילם קליפים לאלבום חדש שיופיע אי"ה בחנוכה הקרוב. בשיחה עם 'בחדרי' חושפים השניים על המסע בבין המצרים

מפתיע: מה חיפש ליפא שמלצר במדינה המסוכנת
שמלצר וזייאנץ בבגדד צילום: באדיבות המצלם

כוכב הזמר החסידי, ליפא שמלצר, ביקר במשך מספר ימים בבגדד בירת עיראק וצילם קליפים לאלבום חדש שישיק בקרוב. כלל הרצועות קשורות לתלמוד בבלי ושמלצר רצה לצלם את הקליפים במקום שבו נכתבה הגמרא - בבל - הלא היא עיראק.

לשם הצלחת הביקור במדינה המסוכנת, צירף שמלצר את העיתונאי החסידי שלומי זייאנץ ממגזין 'עמי' החרדי האמריקאי, שביקר במספר מדינות מוסלמיות ובקיא בנושא מבחינת בטיחות ויצירת קשר עם מקומיים שעליהם אפשר לסמוך, מאחר ועיראק הינה מדינה לא יציבה ומוכת פיגועי טרור, מצד ספיחי דאעש. שמלצר וזייאנץ הסתובבו במדינה כשהם מחופשים למקומיים בצורה מושלמת ושוחחו רק באנגלית כדי לא להסגיר את מוצאם.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', אומר ליפא שמלצר: "אני מתרגש מאד להוציא אלבום מיוחד על שירי התלמוד בבלי ועוד לצלם במקום שממנו הגיע התלמוד בבלי, אני בעזרת השם מתכנן להוציא את האלבום בסביבות חנוכה השנה, האלבום יהיה בשפת היידיש, אך אני מתכנן לתרגם את השירים ללשון הקודש בקיץ הבא, בעזרת השם ובלי נדר".

שמלצר וזייאנץ בבגדד.

העיתונאי שלומי זייאנץ סיפר ל'בחדרי חרדים': "כמי שעשה נסיעות רבות למדינות ערב, אני מכיר את המקומות הכי מסוכנים, הייתי גם באפגניסטן אצל היהודי היחיד שבדיוק חולץ משם, לא הכל אנחנו יכולים לספר על בגדד, כדי לא לסכן את חייהם של אנשים טובים שסייעו לנו".

עוד מספר זייאנץ: "נסענו בבין המצרים, אז אין חתונות או אירועים או הופעות, שאלנו מו"צ לגבי הנסיעה לצורך פרנסה, וקיבלנו היתר לנסיעה".

ליפא שמלצר ושלומי זייאנץ סיפרו כי הם סיירו במקומות שמוזכרים בגמרא, כמו פומפדיתא, סורא ונהרדעא, היכן שחיו גדולי התנאים והאמוראים והרביצו בהם תורה לרבים. השניים גם עשו שבת בעיראק ובעתיד הם יוכלו לפרסם פרטים נוספים מהביקור, ככל שיוסרו המגבלות מטעמים מובנים.

שלומי זייאנץ ביקש לציין כי כמדריך טיולים במקומות הכי מסוכנים בעולם, ליפא שמלצר ביקש ממנו לשכור את שירותיו, ואכן הביקור יצא לפועל באופן מדהים. הכתבה המלאה על הביקור תתפרסם במגזין חג הסוכות של 'עמי'.

ליפא שמלצר אלבום חדש שלומי זייאנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד