י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מביא לזילות החקיקה"

רפורמת הכשרות: אולטימטום ליו"ר הכנסת

חבר הכנסת אבי מעוז שיגר מכתב התראה ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת, ובו הוא דרש להוציא את רפורמת הכשרות מחוק ההסדרים להליך חקיקה רגיל - אחרת, הוא מאיים לפנות לבג"צ | עוה"ד ששיגר מטעמו את המכתב: "איגוד כל כך הרבה נושאים בחוק אחד ובזמן כה קצר - מביא לזילות החקיקה והכנסת"

רפורמת הכשרות: אולטימטום ליו"ר הכנסת
מיקי לוי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המלחמה על הכשרות עולה שלב: יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי קיבל אמש (שלישי) מכתב, ובו הוא נדרש להוציא את רפורמת הכשרות מחוק ההסדרים - אחרת הדיון יגיע להכרעת בית המשפט העליון. העתק נשלח גם גם אל יו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך.

מי שעומד מאחורי המכתב הוא חבר הכנסת אבי מעוז שפועל להוצאת רפורמת הכשרות ההרסנית מחוק ההסדרים, אחרת הוא יעתור לבג"צ.

במכתב שנשלח בידי עו"ד אמנון לורך ממשרד עורכי הדין יגאל ארנון ושות', בשם חה"כ מעוז, הוא דורש לכנס מחדש את ועדת הכנסת, ולקבוע כי יש לפצל את רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת מתן כהנא, המוצגת בחוק ההסדרים, ולהעבירה לדיון בוועדה כהליך חקיקה נפרד.

עוה"ד לורך מביא את עמדתה של היועצת המשפטית של הכנסת עורכת הדין שגית אפק, שקבעה בחוות דעתה שהוצגה לוועדת הכנסת כי "התיקון יוצר מהפכה של ממש בהסדרת תחום הכשרות, מסדיר עיסוק וקובע הסדרים חדשים ומורכבים תוך שינוי מעמדם של רבני הערים והרבנות הראשית".

"אין קשר לתקציב ולא ברור מדוע נכלל בחוק ההסדרים. מומלץ לפצל להליך חקיקה רגיל", כתבה אז היועצת המשפטית, ולאור דבריה כותב עוה"ד לורך כי "על אף חוות דעתה הברורה של היועצת המשפטית, בחרה הוועדה להתעלם מדבריה הנכוחים".

עו"ד לורך קבע: "ההחלטה להעביר את התיקון הקבוע בפרק כ' לדיון בוועדה, תחת לפצל תיקון זה מהצעת החוק ולהעבירו למסלול של חקיקה בנפרד, ניתנה ללא קריטריונים ברורים, ומבלי שקיים קשר בין התיקון לבין חוק התוכנית הכלכלית ועל כן יש להורות על ביטולה".

"ככל שלא תשונה ההחלטה האמורה, שומרים לעצמם מרשנו את הזכות לנקוט בכל ההליכים המשפטיים העומדים לרשותם, לרבות עתירה לבג"ץ", איים לסיום.

מאבק על הכשרות מתווה הכשרות מיקי לוי אבי מעוז חוק ההסדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד