ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אפקט החיסונים

41% אחוז מהנפטרים בחודש הקודם לא חוסנו כלל

למרות ששיעורם באוכלוסייה הוא רק 12%. שיעור הלא מחוסנים מאז חודש אוגוסט גדול, מנתונים שנאספו על ידי משרד הבריאות, יש ירידה משמעותית ביחס הנפטרים למאומתים

41% אחוז מהנפטרים בחודש הקודם לא חוסנו כלל
חברא קדישא תל אביב צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

41% מהנפטרים מקורונה מתחילת חודש אוגוסט, לא התחסנו בכלל, זאת למרות שלפי ההערכות, חלקם באוכלוסיה עומד על כ-12% בלבד. כך פורסם הבוקר (רביעי) בתוכנית 'הבוקר הזה' ב'כאן רשת ב'. מהנתונים שפרסמה כתבת הבריאות דיקלה אהרן עולה כי מתחילת מבצע מתן החיסון השלישי, מחצית מהנפטרים היו מחוסנים בשתי מנות ו-7% בלבד קיבלו את מנת הדחף.

עוד עולה מהנתונים, כי בגל התחלואה האחרון היחס בין מספר המאומתים למספר הנפטרים היה נמוך משמעותית מאשר בגלי התחלואה הקודמים: 0.28% מהמאומתים לקורונה נפטרו, בעוד שבגל התחלואה השלישי היחס היה גדול פי שניים וחצי. כלומר, יותר מאומתים נפטרו. בגל התחלואה השני היחס היה גבוה יותר ועמד על 0.85%.

מומחים בתחום בריאות הציבור אמרו ל'כאן חדשות' כי ייתכן שבגל הרביעי נבדקו יותר ישראלים ולכן יש יותר איתור של תחלואה סמויה, ובגל הרביעי הרבה יותר ישראלים מחוסנים ולכן מתוך מספר מסוים של מאומתים שנדבקים בנגיף – פחות אנשים יסתבכו בתחלואה קשה וימותו.

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן אומר בעקבות הנתונים הכואבים כי ככל שיותר אנשים מתחסנים במנה השלישית הגל הרביעי הופך להיות גל של לא מחוסנים וכשני שלישים מהחולים שמצבם קשה אינם מחוסנים למרות שחלקם באוכלוסייה קטן פי שבעה מזה של המחוסנים. סגל אמר ל'כאן' כי בחודש ספטמבר לבדו כמחצית מהנפטרים היו לא מחוסנים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד