י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חוסר תקשורת

מנהלי בתי החולים במתקפה: "אין למשרד שום תוכנית להמשך"

צמרת משרד הבריאות חייבת ניעור. כך עולה מתלונות מנהלי בתי החולים הטוענים להתעלמות מצד המשרד, שלא מקיים עמם פגישות כבעבר. "אין שקיפות ואין שום תוכנית סדורה. אנחנו לא מבינים לאן זה הולך" אומר אחד מהם | המשרד מכחיש

מנהלי בתי החולים במתקפה: "אין למשרד שום תוכנית להמשך"
מחלקת קורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מספר המאושפזים עולה, מחלקות הקורונה מתמלאת, אבל במשך כמעט חודש משרד הבריאות לא מקיים פגישות עדכון עם כל מנהלי בתי החולים, כפי שנהג בעבר.

פגישת העדכון האחרונה של מנהלי בתי החולים עם צמרת משרד הבריאות התקיימה לפני קרוב לחודש. המנהלים קיבלו שורת עדכונים באשר למצב הכללי במערכת האשפוז, כמו גם בדבר נהלים חדשים ובהם, בין היתר, החזרת ההנחיה לצוותים הרפואיים לקבל את אישור מנהל המוסד הרפואי לצורך יציאה לחו"ל. מדובר בהזדמנות של כלל המנהלים להתכנס ולהשמיע את עמדותיהם בפני משרד הבריאות, להעלות שאלות ולהציע רעיונות. כך מדווח הבוקר אדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות'.

בשבועות האחרונים, כאמור, פגישה בפורום הזה לא התקיימה, מצב שגורר ביקורת מצד חלק ממנהלי בתי החולים. "נראה שלא באמת רוצים לשמוע אותנו", אומר אחד מהם ל'ידיעות אחרונות'. "אין שקיפות ואין שום תוכנית סדורה. אנחנו לא מבינים לאן זה הולך, ואני באופן אישי חושש שלמעט החיסונים, שממצים את השפעתם, אין למשרד שום תוכנית להמשך".

בכיר באחד מבתי החולים אומר ל'ידיעות': "מי שסובל מהיעדר התקשורת הם בעיקר בתי החולים הקטנים. יש בתי חולים עם עוצמות כלכליות, והקטנים זקוקים יותר לליווי של משרד הבריאות. יש בתי חולים גדולים עם מספר עצום של מחלקות, ויש בתי חולים שמתמודדים כרגע עם מלחמה. התפקיד של משרד הבריאות הוא לדאוג להם למשאבים. המשרד חייב לתמוך בהם".

מנהל בית חולים נוסף מוסיף: "הפגישות הללו חשובות, רק שהתרומה שלהן לא תמיד ברורה. יש צורך בשיקוף המידע, אבל מה כבר יש להם לחדש לנו שאנחנו לא יודעים לבד?".

משרד הבריאות הגיב לידיעה ומסר: "בכירי המשרד וגורמי המקצוע בו נפגשים באופן שוטף עם נציגי כל בתי החולים, בדיונים ובביקורים בבתי החולים. ישיבות העדכון הרחבות מתקיימות, וימשיכו להתקיים, על פי הצורך".

משרד הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד