י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אסטרייכר במעצר בית: "אפנה לבית הדין הבינלאומי"

אסיר בוליביה ששוחרר למעצר בית לפני ארבעה חודשים, מאיים בפנייה לבית הדין בהאג • עורכי דינו פועלים להתיר הבאתו לבית חב"ד בלה פאס לרגל חג הפסח

אסטרייכר. צילום: abc news
אסטרייכר. צילום: abc news

איש העסקים החרדי יעקב אסטרייכר, שהיה עצור תקופה ארוכה בבוליביה, ושוחרר לפני ארבעה חודשים למעצר בית, ערך אתמול (ד) מסיבת עיתונאים, ובה הודיע כי הוא מתכוון להעביר את עניינו לדיון בבית הדין הבינלאומי.

לדבריו, הוא הוחזק במאסר חודשים ארוכים, למרות שבידי בית המשפט לא היו עדויות מרשיעות נגדו, וגם לאחר ששוחרר למעצר בית - מסתמנת סחבת, והעניינים אינם מתקדמים.

על פי החוק בבוליביה, במידה ואדם משוחרר למעצר בית - על בית המשפט להחליט תוך 45 יום אם להמשיך בהליכים נגדו או לשחרר אותו לחלוטין. במידה והמשטרה לא מצליחה למצוא עדויות מרשיעות, יש לסגור את התיק לאלתר ולשחרר את הנאשם. אך כאמור, אסטרייכר שוהה במעצר בית בעיר סנטה קרוז כבר ארבעה חודשים, ודבר לא מתקדם.

יו"ר ארגון 'דרור', הרב יואל לאבין, המלווה את אסטרייכר מאז תחילת הפרשייה, אומר ל'בחדרי חרדים', כי עסקנים המעורבים בפרשה, יחד עם עורכי הדין של אסטרייכר - פועלים אצל הרשויות במטרה לאפשר לאסטרייכר לנסוע לעיר הבירה לה פאס, כדי שיוכל לבלות את חג הפסח בבית חב"ד בעיר.

לבית חב"ד בלה פאס צפויים להגיע מאות משתתפים לליל הסדר, ומתקיימים בו מנייני תפילות שאינם קיימים בסנטה קרוז. במידה ואכן יוכל להגיע לבית חב"ד לפסח - יטצרפו אליו גם בני משפחה נוספים שיגיעו מניו יורק.
אסטרייכר בוליביה האג לה פאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד