י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יום כיפור ללא מניינים

הקשיש בא להתפלל, נעצר וזעק "שמע ישראל"

שוטרים בניידות, על סוסים וברכבים סמויים, אוכפים בשעות אלו באופן נוקשה את איסור ההתקהלות. לאחר שבראש השנה נקנסו עשרות מתפללים חרדים שהתכנסו לתפילה בבית הכנסת, היום השוטרים מונעים זאת ומפטרלים בכוחות מתוגברים. קשיש שנעצר זעק "שמע ישראל" • צפו

הקשיש בא להתפלל, נעצר וזעק "שמע ישראל"
שוטרים באוסטרליה צילום: באדיבות המצלם

משטרת מלבורן שבאוסטרליה מפטרלת בשעות האחרונות מחוץ לבתי הכנסת, לאחר שהרשויות אסרו בצורה קפדנית להתפלל גם מחוץ לבית הכנסת, ואסרה גם לקיים מניינים מצומצמים בשטח פתוח.

קשיש יהודי תועד כשהוא נלקח על ידי שוטרים במלבורן, לאחר שהגיע להתפלל בניגוד להוראות, הקשיש צעק "שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד", השוטרים שמסתובבים במקום אוכפים את החוק בצורה מחמירה ללא רחם.

בניגוד לעיר סידני, שם הרשויות המקומיות התירו תפילה בשטח פתוח, במלבורן נאסרו התקהלויות לגמרי - גם בשטח פתוח, וזאת לאחר מספר התנגשויות בין הקהילות החרדיות לרשויות. שוטרים מפטרלים באזור היהודי עם ניידות, פרשים, ועם רכבים סמויים.

המצב במלבורן ממשיך להיות קשה מאוד ליהודים בכל הנוגע לתפילות במניין, רק בראש השנה התעמתו מתפללים עם שוטרים, מתפללים נצפו נכנסים לבניין בית כנסת ביום שלישי בבוקר, היום הראשון של ראש השנה. כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', השוטרים הקיפו את הכניסות הקדמיות והאחוריות של הבניין, וקנסו את כל המבוגרים ששהו במקום בסך 5,452 דולר, כך נמסר אחרי ראש השנה בהודעת דובר משטרת מחוז ויקטוריה.

נזכיר כי אוסטרליה נמצאת בסגר הדוק זה כמה חודשים בעקבות השתוללות זן הדלתא בשטחה והתקהלויות אסורות, אפילו לא מנין אנשים.

קשיש מלבורן אוסטרליה חרדים מלבורן שמע ישראל יום הכיפורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד